logo-lembicz

Pozycjonowanie Warszawa - Walka o ciężką frazę

Zobaczymy czy spryt wystarczy do zdobycia TOP 10 na słowo kluczowe pozycjonowanie Warszawa i frazy poboczne. Moje szanse oceniam realnie na 20% z racji małego budżetu, ale spróbuję powalczyć.

O projekcie

Start: 15 września, 2021
Koniec: 15 stycznia, 2023

cele

Cel: TOP 10 w wyszukiwarce Google na słowo kluczowe POZYCJONOWANIE WARSZAWA.

Potrzebujesz pozycjonowania?

Mam zająć się pozycjonowaniem Twojej strony pod kątem lokalizacji Warszawa?

Zapytaj o pozycjonowanie Warszawa

Oś czasu

13 kwietnia 2022

Udało się! Pozycjonowanie Warszawa w TOP 10 w niecałe siedem miesięcy!

Cóż mogę powiedzieć...czasem potrafię zaskoczyć samego siebie 🙂 . Udało się pojawić na mega dochodową z punktu mojego biznesu słowo kluczowe "pozycjonowanie Warszawa" w TOP 10. Rozpaczliwie niski budżet, ale dałem radę się przebić nawet na 6 pozycję.

Nawet udało się doczołgać na 6 pozycję

Bardzo możliwe, że tą aktualizację przeczytasz już na podstronie usługi pozycjonowanie Warszawa, a nie w case studies. Musiałem przenieść zawartość, bo dochodziło do ostrej walki pomiędzy case study, a docelową podstroną usługową. To scalenie powinno - teoretycznie - dać porządnego kopa we wzroście pozycji, ale niech na spokojnie czas zweryfikuje czy mam rację.

Powinienem ostro zwiększyć budżet i to docisnąć do TOP 3, ale nie śpieszy mi się. Dalej trzymam się początkowych ustaleń, więc na pozycjonowanie w Google nie przeznaczam więcej niż 1400 zł netto miesięcznie, przy czym na tą konkretną frazę (pozycjonowanie Warszawa) nie ładuję więcej niż 500 zł netto miesięcznie.

Dlaczego nie dociskam mocniej pozycjonowania Warszawa?

Planowo miałem zwiększyć miesięczny budżet do 3000 zł netto, gdyby fraza pozycjonowanie Warszawa była w okolicach TOP 15 do połowy września 2022 roku. Mógłbym to docisnąć i - tak jak lata temu - znacząco wzrosłaby liczba zapytań o ogarnianie pozycjonowanie, ale chcę z tym poczekać. Muszę podładować baterie, bo od ponad roku nie byłem na tygodniowym urlopie 🙂 .

U mnie problemem nie jest brak klientów, więc na szczęście mogę sobie na to pozwolić. Ja odpowiadam za ustalenie budżetu i ogarnięcie strategii pozycjonowania, więc beze mnie temat ogarniania pozycjonowania nowych stron nie ruszy. Uwielbiam tą robotę i nie zamierzam komuś innemu powierzać tego zadania.

Już na spokojnie poczekam aż miną ustalone dwa lata pozycjonowania bloga (1 listopad 2022) i wtedy ostro podniosę budżet. W tym momencie nie mam totalnie potrzeby dociskania widoczności pod kątem pozycjonowania w Warszawie. Nie wiem czy ten argument Ciebie zadowala, ale taka jest prawda.

Co jeśli pozycjonowanie w Warszawie wskoczy do TOP 3?

Płakać oczywiście nie będę 🙂 . Wątpię, żeby się to udało bez pompowania większej ilości gotówki, ale samo przeniesienie tych wszystkich aktualizacji z tego case studie do strony usługowej, powinno zrobić swoje. Zobaczymy jak wyjdzie. Na nic się tutaj specjalnie nie nastawiam, ale wiem, że odpowiednia treść to fundament wzrostów w pozycjach, więc zobaczymy co się stanie.

Ciekawy jestem czy ruszy też widoczność na takie frazy jak pozycjonowanie stron internetowych Warszawa lub pozycjonowanie stron www Warszawa, bo tutaj jest na razie spokojnie. Pozostaje mi dalej robić swoje i poczekać na rozwój sytuacji. Przy kolejnej aktualizacji dam znać jak wzrost pozycji przełożył się na liczbę potencjalnych klientów.

17 marca 2022

Minęło pół roku walki o widoczność na pozycjonowanie Warszawa

Dzisiaj mija pół roku walki o zyskanie widoczności na pozycjonowanie pod kątem lokalizacji Warszawa. W poprzedniej aktualizacji tłumaczyłem, że realnie od trzech miesięcy działam w tym kierunku, ale czas w miejscu nie stoi 🙂 . Pora sprawdzić co tam się działo przez ostatnie trzy miesiące.

Dla szybkiego przypomnienia, tak wyglądała moja widoczność na istotne pod kątem pozycjonowania w Warszawie słowa kluczowe:

widoczność na pozycjonowanie warszawa grudzień 2021
widoczność w grudniu 2021 roku

Mamy 16 marca 2022 roku i teraz sytuacja wygląda tak:

Pozycje na frazy związane z pozycjonowaniem w Warszawie
widoczność w marcu 2022 roku

Podkreślam, że są to pozycje już po spadkach, bo jak spojrzysz na "pozycjonowanie Warszawa", to jeszcze kilka dni temu byłem znacznie wyżej (dokładnie na 13 pozycji) 🙂 . Skąd takie spadki? Tutaj pojawia się problem, który jednocześnie jest dla Ciebie cenną lekcją SEO. Mam na blogu potężną kanibalizację słów kluczowych.

Więcej o kanibalizacji słów kluczowych przeczytasz w artykule KANIBALIZACJA SŁÓW KLUCZOWYCH POWODEM SPADKÓW W GOOGLE. W skrócie: Google nie wie która podstrona w obrębie serwisu ma być widoczna na słowo kluczowe/słowa kluczowe.

Co to oznacza dla walki o pozycjonowanie Warszawa?

Kanibalizacja to zawsze problem. Gdy dwie lub więcej podstron jest nasyconych tymi sami frazami, to Google nie wie, którą powinno na dane słowa kluczowe pokazywać. Proste i logiczne. Trzy miesiące temu stworzyłem podstronę usługową, która właśnie ma być widoczna na pozycjonowanie Warszawa, ale gryzie się ona z tym case study, które ma mega solidne nasycenie frazami i ogromną ilość treści.

Mógłbym bardzo szybko rozwiązać ten problem już wcześniej, ale... nie zrobiłem tego i jeszcze nie zamierzam naprawiać tego błędu 🙂 Rozwiązanie które zastosuję da MEGA KOPA pozycjom na słowa kluczowe, o które trwa walka i - patrząc na aktualne wyniki - doprowadziłoby mnie to nawet do TOP 10 na większość fraz o które toczy się tutaj walka.

Skąd taka decyzja? Dlaczego nie chcę szybko złapać widoczności na słowa kluczowe, które pozwolą mi pozyskać dużą liczbę klientów? Trzeba mierzyć siły na zamiary. W tym momencie mój zespół jest zawalony po sufit robotą i nie mam czasu rozkręcać swoich własnych projektów. Muszę ustabilizować wszystko, kilka dni odpocząć i wtedy ogarnę problem z kanibalizacją.

Jakie są więc kolejne kroki?

Dalej będę delikatnie wzmacniał prawidłową podstronę usługową pod kątem pozycjonowania Warszawa. Budżet na to pozostaje bez zmian i wynosi maksymalnie 500 zł netto msc. Według planu powinienem go zwiększyć do tysiaka miesięcznie, ale nie ma to absolutnie żadnego sensu w tym momencie.

W kwietniu ogarnę ten problem z kanibalizacją i wtedy widoczność docelowej podstrony fajnie się podbije 🙂 . Blog bardzo ładnie się cały czas rozwija. Zobacz jak prezentuje się ogólna widoczność w Google tego bloga jeśli chodzi o pozycje w TOP 10:

Ogólna widoczność w Google

Wszystko pięknie się rozwija. Ogarnę się z robotą, złapię kilka dni oddechu i lecimy dalej. Kolejna aktualizacja tego case study powinna być 15 września 2022 roku (równo rok po odpaleniu), ale umówmy się, że dam znać jak przebiję się do TOP 10.

Chcesz wiedzieć kiedy to nastąpi? Zapisz się na mój newsletter, a poinformuję Cię jak tylko przebiję się na pozycjonowanie Warszawa do pierwszej dziesiątki w Google.



    Do zobaczyska mordko 🙂

    UWAGA: 21.03.2022 wyłączyłem tą podstronę z indeksacji. To nie najlepsze rozwiązanie problemu z kanibalizacją, ale najszybsze 🙂 . Ostatecznie wdrożę pewnie inne rozwiązanie, ale "które" i "kiedy" to dowiesz się pewnie najwcześniej w maju.

    Dopiero 11.04.2022 Google wyłączyło ten case study z indeksacji. Ponownie wrzucam podstronę do indeksacji, a ostatecznie wszystkie aktualizacje przerzucę do prawidłowej podstrony usługowej i dopiero będzie perfecto 🙂 . Kiedy? Maksymalnie do końca października, bo totalnie mi się z tym nie śpieszy.

    16 grudnia 2021

    Widoczność na pozycjonowanie Warszawa po 3 miesiącach działań

    Nie ma się za bardzo czym chwalić, bo widoczność jest tragiczna. W tym momencie nie jestem widoczny na żadne słowa kluczowe zarówno na główne słowo kluczowe (pozycjonowanie Warszawa) jak i poboczne w TOP 50. Wiesz dlaczego? Gdzie został popełniony błąd?

    Kluczowym i popełnionym świadomie błędem jest brak określenia podstrony, która powinna być na to słowo kluczowe wysoko w wynikach organicznych. W dniu pisania tego artykułu nie istnieje na moim blogu podstrona, która byłaby odpowiednia pod kątem tego słowa kluczowego.

    Gdyby ta podstrona była widoczna na frazy związane z pozycjonowaniem w Warszawie, to konwersja byłaby niższa niż w przypadku strony usługowej. Wysokie pozycje mają zawsze przekładać się maksymalnie na sprzedaż.

    Przez te trzy miesiące kompletnie nic nie robiłem, żeby na słowo kluczowe "pozycjonowanie Warszawa" być wysoko w Google, bo... nie miało to kompletnie sensu 🙂 Co mi po wysokiej pozycji, skoro nie przekładałoby się to na sprzedaż? No właśnie! Zobacz jak to u Ciebie wygląda, bo to niestety bardzo często popełniany błąd przez który tracisz pieniądze.

    Po 3 miesiącach trwania case study widoczność na monitorowane przeze mnie słowa kluczowe tak się prezentuje:

    Widoczność z dnia 16.12.2021

    TRAGEDIA prawda? No to teraz pora zrobić to prawidłowo, czyli stworzyć najpierw podstronę pod kątem pozycjonowania Warszawa która mogłaby generować mi wysoką sprzedaż. Mógłbym do tego celu wykorzystać podstronę usługową pozycjonowanie w Google, ale ona walczy o znacznie trudniejsze słowa kluczowe i ciężko tam z miejscem na nasycenie słowami kluczowymi.

    Nie szkoda mi czasu na popełnianie takich błędów?

    Ja to zrobiłem celowo i nic mnie to nie kosztowało. Wykorzystałem ten czas na walkę o znacznie trudniejsze słowa kluczowe związane z pozycjonowaniem:

    Pozycjonowanie w Google - aktualizacja grudzień 2021
    Widoczność z dnia 22.12.2021

    Nie był to zmarnowany czas, bo nie siedziałem z założonymi rękoma tylko cały czas działałem. Case Studies u mnie nie mają pokazywać jaki to jestem wspaniały i skuteczny. Moje case studies mają Cię nauczyć myślenia w danych działaniach marketingowych.

    Patrz na tą aktualizację. Chodzi o pozycjonowanie Warszawa, a już w Twojej głowie powinny pojawić się takie pytania:

    1. Czy odpowiednie podstrony są wysoko na dane słowa kluczowe?
    2. Czy ruch generowany z widoczności przekłada się u mnie na sprzedaż?
    3. Jak zamienić ruch użytkowników z danych podstron w klientów?
    4. Bardziej opłaca się tutaj pozycjonowanie czy płatne reklamy?
    5. itd.

    Co Ci da wiedza o tym, że potrafię zrobić to czy tamto? Istotne jest żebyś wyciągnął z tych case studies wnioski przekładające się na wzrost sprzedaży u siebie! Dlatego właśnie ten projekt ruszy tak naprawdę dopiero teraz. Zobaczysz jak to wygląda, gdy wszystko jest odpowiednio ogarnięte przed jakąkolwiek inwestycją pieniędzy w pozyskiwanie linków zewnętrznych.

    Zaczynam trzy miesiące później, a i tak osiągnę efekt jaki planowałem osiągnąć po sześciu miesiącach 🙂 . Jak? O tym dowiesz się już 15 marca 2022 roku przy kolejnej aktualizacji lub zapisz się na mój newsletter aby mieć informacje wcześniej od reszty + tam będzie więcej odkrytych "tajemnic".



      GRA DOPIERO SIĘ ROZPOCZYNA 🙂 Dzisiaj stworzę już prawidłową podstronę pod pozycjonowanie Warszawa i ogarnę pod to linkowanie wewnętrzne. Czy za trzy miesiące będzie TOP 30 przy inwestowaniu w to MAX 500 zł netto miesięcznie? Bez problemu, bo teraz już będzie to ogarnięte prawidłowo 😉

      15 września 2021

      Czy uda się być znowu widocznym na Pozycjonowanie Warszawa?

      W 2011 roku udało mi się domenę pozycjonerzy24.pl wypromować między innymi na frazę "pozycjonowanie Warszawa" i podobnego kalibru frazy do TOP 3. Klienci zaczęli walić drzwiami i oknami. Codziennie wpływało kilka zapytań od klientów z Warszawy odnośnie pozycjonowania. Piękne czasy.

      Od dawna nie mam strony pod domeną pozycjonerzy24.pl . Młodzieńcza pewność siebie (jakie to standardowe) zemściła się. Myślałem, że domena jest tak silna że zniesie kilka testów jednocześnie. Oczywiście nie zniosła 🙂 Skończyło się filtrem i z dnia na dzień ruch i zapytania klientów spadły do zera.

      Zawsze prowadzę testy na własnych projektach, ale teraz używam do tego domen mało istotnych dla mojego biznesu. Nauczka którą dostałem 10 lat temu cały czas mi towarzyszy.

      Test rozpocząłem jeszcze przy starej wersji bloga. Co miesiąc aktualizowałem test, sprawdzając jak wyglądają pozycje strony na frazy: pozycjonowanie Warszawa i pozycjonowanie stron internetowych Warszawa. Nie dawało to żadnych efektów, mimo że długość podstrony to już był niezły poemat.

      Czy fraza pozycjonowanie Warszawa jest trudna?

      W 2011 roku na pewno było mniej agencji marketingowych niż teraz. Wtedy wystarczyła odrobina sprytu i nawet bez większych inwestycji finansowych było to możliwe (co mi się zresztą udało). Teraz konkurencja jest masakryczna i trzeba będzie głębiej sięgnąć do kieszeni, bo sam spryt to już za mało...Czy aby na pewno?

      Spryt był, jest i będzie najważniejszy w pozycjonowaniu. Czy dam radę powrócić na podium jeśli chodzi o pozycjonowanie w Warszawie? Będzie to wymagało dużo więcej sprytu i cierpliwości niż w 2011 roku, ale spróbuję powalczyć. Do końca roku budżet na SEO tego bloga wynosi 1366 zł netto PLUS ogromna ilość mojego czasu, ale takie wyzwania są czystą przyjemnością a nie pracą 🙂

      Rekordowo od 15 października 2020 do 1 września 2022 na pozycjonowanie Warszawa udało się dostać na 46 pozycję, a na pozycjonowanie stron internetowych Warszawa 39 pozycję. Później - mimo zwiększenia ilości treści - pozycje spadały i spadały, aby ostatecznie wylądować poza TOP 70.

      Jak widać, szału nie ma. Nikt nie zrobi "WOW!", bo nie ma nad czym. No ale poprzednia wersja bloga mocno mnie ograniczała. Nie jestem nastawiony jakoś mocno optymistycznie, bo tam w TOP 10 toczy się regularna wojna i mielą się budżety idące w dziesiątkach tysięcy złotych na działania marketingowe.

      Czego możesz się nauczyć z tego case study?

      1. Im więcej sprytu tym potrzebny mniejszy budżet na SEO - Wiadomo, że z pustego i Salomon nie naleje, ale jak się dobrze wszystko zaplanuje, to znacznie mniejszymi pieniędzmi można sporo zdziałać w konkurencyjnych słowach kluczowych.
      2. Ile czasu trwa przebicie się na mocno oblegane słowa kluczowe przy niskim budżecie - 1366 zł netto to całkowity budżet. Na walkę o "pozycjonowanie Warszawa" nie zamierzam przeznaczyć więcej niż 500 zł netto miesięcznie przez pierwsze pół roku trwania tego case study. Dalej to zależy od efektów.
      3. Jaką ilość klientów można pozyskać dzięki widoczności na mocno konwertujące frazy - Lata temu mnóstwo zapytań generowała ta fraza i - nie ma co ukrywać - dzięki temu udało mi się rozkręcić firmę Zobaczymy jak to wygląda po dziesięciu latach.

      Sporo więc fajnych rzeczy będzie można się nauczyć z tego konkretnego case study. Z góry uprzedzam, że nie traktuję tego testu priorytetowo. Uda się? Super! Nie? Trudno! Bez względu na wynik testu, będzie sporo informacji, które ułatwią Ci planowanie działań SEO na własną rękę.

      Moje oczekiwania

      • Cel: Widoczność na frazę "pozycjonowanie Warszawa" w różnych wariantach w TOP 10.
      • Czas realizacji: 15.09.2021-15.1.2023 (Całość potrwa 16 miesięcy)
      • Aktualizacje case study:
      1. 15.12.2021 - Po trzech miesiącach. Będę zadowolony jeśli uda się ustabilizować frazy w okolicach TOP 40.
      2. 15.3.2022 - Po sześciu miesiącach, w oparciu o efekty zdecyduję czy dwukrotnie podnieść budżet na tę walkę (czyli do 1000 zł netto miesięcznie). Celuję w TOP 30.
      3. 15.9.2022 - Równo rok po odpaleniu tego case study. Jeśli po tym czasie (zakładając zwiększony budżet do 1000 zł na te działania) będę w TOP 15 to podniosę budżet do 3000 zł.
      4. 15.01.2023 - 16 miesięcy trwania case study, efektem czego będzie dojście do TOP 10 na pozycjonowanie Warszawa i powiązane frazy.
      • Budżet na case study: 4000 zł - 21 000 zł (duże widełki, ale wszystko zależy od efektów. Będzie szło do góry, to będę zwiększał budżet według schematu powyżej. Będzie stało w miejscu, to nawet co miesiąc nie przeznaczę 500 zł na ten projekt. Czas pokaże czy warto przez 16 miesięcy prowadzić te case study).

      Moje szanse oceniam realnie na 20%. Fraza pozycjonowanie Warszawa jest potwornie ciężka, a spryt wspierany zaledwie przez pięćset złotych miesięcznie może nie wystarczyć. Najwyżej zobaczysz, że nie warto kierować się na ciężkie frazy bez głębokiego portfela 🙂

      Zaczynam nierówną walkę

      Chcesz współpracować?

      Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



        kontakt-w-sprawie-marketingu
        logo-lembicz

        Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

        Polityka prywatności

        Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

        LOKALNE USŁUGI

        Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
        Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)