Pozycjonowanie strony firmowej

Case Studies

LIVE

Opis projektu

Rozkręcenie strony firmowej RIKONA w wyszukiwarce Google pod kątem konkretnych lokalizacji jak i całej Polski.

O projekcie

Start: 24 września, 2022
Koniec: 24 września, 2024

Cele

Cel: ROAS powyżej 800%

Potrzebujesz pozycjonowania?

Mam zająć się pozycjonowaniem Twojej strony firmowej?

Więcej informacji

Oś czasu projektu

23 marca 2023

22 marca minęło równiutko 6 miesięcy pozycjonowania Marketingowego Wsparcia Twojego Biznesu RIKONA. Wodotrysków nie było, co zresztą widać po zestawieniu najważniejszych liczb:

  • Ile ”zjadło” pozycjonowanie strony firmowej od 23 grudnia 2022 do 22 marca 2023? 2736 zł netto (912 zł netto miesięcznie). Jeszcze nie wiem ile wyjdzie za treści na bloga, ale to później uzupełnię informację. Od 22 października 2022 roku ”zjadło” już 9538 zł netto.
  • Ilu klientów udało się pozyskać z wyników organicznych (naturalnych)? 1 (słownie: JEDEN).
  • Jak wyglądał wzrost pozycji przez ostatnie 3 miesiące? Analiza za pomocą narzędzia SENUTO:
DataTOP 50TOP 10TOP 3
22 styczeń497797
22 luty5141028
22 marzec446848
Widoczność strony po pół roku pozycjonowania strony firmowej
  • Jak wyglądał ruch z wyszukiwarki Google z ostatnich 3 miesięcy pozycjonowania strony firmowej? Według danych z GSC:
4 miesiąc5 miesiąc6 miesiąc
849563303
  • Które słowa kluczowe wygenerowały ”największy” ruch? Już zamieszczę zrzut ekranu, bo pojawiło się więcej liczb:
Zrzut GSC z ostatnich 3 miesięcy

Pół roku minęło i nie jestem zadowolony z postępów. Strona się rozpędza, ale drastycznie obniżony budżet na działa w połączeniu z redukcją liczby miesięcznych publikacji, nie pomógł w rozpędzaniu strony firmowej. Moja wina i nie ma co tutaj czarować, że jest inaczej.

Postaram się mocno cisnąć przez kolejne 3 miesiące, żeby można było powrócić do fajnych wzrostów przekładającego się już na liczbę klientów. Obiecać nie mogę, bo zawsze na pierwszym miejscu są klienci, a własne tematy szlifuję bardziej po godzinach.

Na razie zamieszczam takie krótkie raporty z najważniejszymi informacjami, bo nie było jeszcze spektakularnych efektów do pokazania. Wodotrysków spodziewam się bliżej 12 miesięcy. Wtedy powinno być już eleganckie przełożenie na ilość klientów z pozycjonowania strony firmowej.

22 grudnia 2022

22 grudnia 2022 roku minęły równo trzy miesiące od kiedy do strony Marketingowego Wsparcia Biznesu RIKONA zostały wpuszczone roboty Google. Zaczniemy od liczb, które są najważniejsze dla oceny projektu pod kątem biznesowym i marketingowym:

  • Ile ”zjadło” pozycjonowanie strony firmowej przez 3 miesiące? 6802 zł netto (2667,33 zł netto miesięcznie).
  • Ilu klientów udało się pozyskać z wyników organicznych (naturalnych)? O (słownie: ZERO).
  • Jak wyglądał wzrost pozycji przez pierwsze 3 miesiące? Analiza pozycji za pomocą narzędzia SENUTO:
DataTOP 50TOP 10TOP 3
22 październik11120
22 listopad24280
22 grudzień322271
  • Jak wyglądał ruch z wyszukiwarki Google przez pierwsze 3 miesiące pozycjonowania strony firmowej? Według danych z Google Search Console tak to się prezentowało:
1 miesiąc2 miesiąc3 miesiąc
3971146
  • Które słowa kluczowe wygenerowały ”największy” ruch? Nie ma tutaj szaleństwa liczbowego, więc wezmę pierwsze trzy słowa kluczowe od góry: Rikona (36 kliknięć) | Pomysł na biznes 2023 (12 kliknięć) | Konsultacje marketingowe (8 kliknięć).

Zamieszczę kilka przykładowych słów kluczowych na których już jest widoczność w TOP 50, ale to bardziej w ramach ciekawości:

Jak na pierwsze trzy miesiące pozycjonowania, to całkiem nieźle się rozpędza strona. Osobiście jestem bardzo zadowolony, mimo że na ten moment nie miało to żadnego wpływu na pozyskiwanie klientów (bezpośrednio i pośrednio).

W przypadku pozycjonowania bloga (zobacz ten case), pierwsi klienci pojawili się po 5 miesiącach, więc nie jestem zaskoczony, że tutaj nic się nie działo 🙂 . Tutaj liczą się dla mnie pełne 2 lata pozycjonowania, ale jeżeli po 6 miesiącach pojawią się klienci, to oczywiście dam o tym znać w aktualizacji.

Do zobaczenia 22 marca 2022 roku przy kolejnej aktualizacji 🙂 .

2 października 2022

Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA w końcu zostało odpalone, ale jeszcze daleka droga nim projekt zostanie ukończony. Brakuje podstrony o firmie, case studies, sklepu (jak kiedyś w końcu znajdę czas na ogarnięcie kursów, książki i szkoleń), itd. W skrócie: do finalnej wersji jeszcze kilka miesięcy, ale...nie ma co dłużej zwlekać.

Zrzut strony głównej RIKONA.pl

Już na starcie (roboty Google wpuszczone 22 września 2022 roku) było zamieszczonych 15 tłuściutkich artykułów. Efekt?

Google Search Consola z dnia 1 październik 2022 rok

Tak naprawdę pozycjonowanie strony marki RIKONA, niczym nie będzie się różnić od pozycjonowania bloga Lembicz.pl . W takim razie po co to wszystko? Nie lepiej zwiększyć budżet na pozycjonowanie tego bloga skoro ma już całkiem ładne pozycje?

  1. RIKONA to marka - bez większego problemu będę mógł ją ewentualnie sprzedać w bardzo odległej przyszłości.
  2. Dwie wypozycjonowane strony w Google to większa szansa na pozyskanie klientów - Logiczne założenie.
  3. Większe bezpieczeństwo - Jeżeli filtr w Google dostanie jedna strona, to cały czas działa druga strona.
  4. Więcej testów - Można zaszaleć z testami, jak druga strona się rozpędzi.
  5. Lepszy argument dla klientów - Mało która firma ma wypromowane dwie strony na konkurencyjne i wartościowe pod kątem biznesowym słowa kluczowe w branży marketingowej. Mi się nie udało z jedną stroną...Tylko z dwiema 🙂 brzmi mocarnie prawda?

Powolutku więc zaczynam pozycjonowanie strony w Google. Na dobry początek idzie linkowanie czysto brandowe, aby profil linków wyglądał od początku ”zdrowo”. Walka o pozycje na mniej i bardziej konkurencyjne słowa kluczowe rozpocznie się już w listopadzie 🙂 .

Garść liczb dla Ciebie, żebyś wiedział jaki jest cel pozycjonowania strony firmowej:

  • Budżet na pozycjonowanie: do 3000 zł netto msc.
  • Cel główny: Po dwóch latach ROAS (Return On Ad Spend) powyżej 800% - Oznacza to, że jeżeli na pozycjonowanie strony pójdzie przez dwa lata 72 000 zł, to obrót wyniesie min. 576 000 zł.
  • Cel poboczny I: 80 słów kluczowych w TOP 3 | 300 słów kluczowych w TOP 10 | 2000 słów kluczowych w TOP 50.
  • Cel poboczny II: Minimum 2000 wejść miesięcznie z wyników organicznych po 12 miesiącach pozycjonowania strony firmowej.

Kiedy case study będzie aktualizowane?

  • Po 3 miesiącach | 22 grudzień 2022
  • Po 6 miesiącach | 22 marzec 2023
  • Po 9 miesiącach | 22 czerwiec 2023
  • Po 12 miesiącach | 22 wrzesień 2023
  • po 18 miesiącach | 22 marzec 2024
  • Po 24 miesiącach | 22 wrzesień 2024

To by było na tyle na wstępie 🙂 . Zamierzam przede wszystkim dobrze się bawić rozpędzając projekt biznesowy RIKONA.

P.S Główny cel do osiągnięcia (ROAS 800%) to minimum jakiego się spodziewam po dwóch latach pozycjonowania strony firmowej 😉 .

Im dokładniej opiszesz problem do rozwiązania, tym konkretniej będę mógł Ci odpowiedzieć.




    Zarezerwuj termin.

    Wybierz dzień i godzinę naszej rozmowy.

    Lub wybierz inną formę kontaktu:

    lub wybierz inną formę kontaktu.

    Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

    Polityka prywatności

    Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

    crossmenuchevron-downarrow-left