Rozkręcam widoczność i sprzedaż w sklepie internetowym w branży produktów dla zwierząt (tak konkretnie to kotów).
Mogę zająć się pozycjonowaniem Twojego sklepu internetowego. Zapraszam do rozmowy.
Porozmawiajmy o pozycjonowaniu sklepuUśredniony budżet w 2023 roku wyniósł 10 000 zł netto miesięcznie (linkowanie zewnętrzne PLUS działania SEO wewnątrz sklepu internetowego). W 2024 roku łącznie na SEO sklepu internetowego przeznaczymy ok. 20 000 zł netto (1666,66 zł netto miesięcznie).
Dlaczego w 2024 roku na pozycjonowanie sklepu internetowego pójdzie tak mało pieniędzy? Mamy problem z ilością produktów, bo pozycje są już całkiem ładne, ale...co z tego, skoro mamy braki magazynowe? Dopiero w październiku stany magazynowe się unormują i będziemy mogli powrócić do prawidłowych budżetów na pozycjonowanie sklepu internetowego w 2025 roku.
Zobacz jak tam efekty skutecznego pozycjonowanie sklepu internetowego w Google:
Widoczność strony mega się poprawiła, ale najważniejszym miernikiem efektywności pozycjonowania sklepu internetowego są oczywiście pieniądze. Prześledźmy sobie tutaj 2024 rok pod kątem sprzedaży z wyników organicznych Google:
Miesiąc | Sprzedaż z wyników organicznych |
---|---|
Styczeń 2024 | 5529,39 zł |
Luty 2024 | 4634,97 zł |
Marzec 2024 | 5381,02 zł |
Kwiecień 2024 | 7614,33 zł |
Maj 2024 | Problemy z Google Analytics |
Czerwiec 2024 | 13432,30 zł |
Lipiec 2024 | 13601,34 zł |
Sierpień 2024 | 7715,39 zł (do 15 sierpnia 2024) |
Pewnie od października/listopada dzięki pozycjonowaniu sklepu w Google będzie już +/- 20000 zł przychodu miesięcznie, więc - tak jak w tytule aktualności - powoli zaczyna się to rozkręcać i iść w dobrym kierunku. Miałem w tym roku mocno cisnąć, ale zabrakło po prostu pieniędzy na zatowarowanie się, bo mocno poszliśmy w karmę mokrą dla kota i musiałem dostosować taktykę do aktualnej sytuacji tego projektu.
Przez pierwsze pół roku będę delikatnie wrzucać 5000 zł netto na linkowanie zewnętrzne i 700 zł netto na publikacje artykuł na blogu. W drugiej połowie roku warianty są dwa:
Na ten moment wyniki są KOCUROWO DOBRE więc nie będę narzekać 🙂 . Rozwiążę problemy z zatowarowaniem i wyniki sprzedażowe powinny się poprawić pod koniec roku. Walka trwa, ale już widać, że ten sklep internetowy zmierza w odpowiednim kierunku.
Miałem wrzucić aktualizację 1 lipca 2023 roku, ale - bez owijania w bawełnę - zapomniałem przez natłok obowiązków. Do maja pozycjonowanie było bardzo delikatne, bo opieraliśmy się w największym stopniu na dodawaniu artykułów pod kątem słów kluczowych na długi ogon. Od czerwca uderzam już z takim średnim budżetem, biorąc pod uwagę konkurencję, a dokładniej:
WAŻNE: W budżecie zawarłem już koszt copywritingu na który co miesiąc przeznaczam ok. 2000 zł netto. Nie uwzględniałem tutaj wartości swojego czasu pracy.
Efekty widoczne są gołym okiem. Zresztą wystarczy spojrzeć na aktualną widoczność sklepu internetowego:
Całkiem przyjemnie to wygląda, ale bez informacji o konkretnych słowach kluczowych, ciężko cokolwiek wywnioskować. Pokażę tylko małą część widoczności sklepu internetowego, ale zobaczysz o które słowa kluczowe walczę:
Nie są to słowa kluczowe najlższejszego kalibru, ale z racji na wysokość budżetu pozycjonowania strony, mogłem sobie pozwolić na takie działanie. Pamiętaj mordko, że im większy budżet pozycjonowania bloga, strony firmowej czy sklepu internetowego, tym efekty przychodzą po prostu szybciej.
Mam wrażenie, że dane z GA4 troszeczkę zawyżają realną liczbę wejść z wyników organicznych, dlatego sięgniemy do statystyk z Google Search Console.
Ruchem ze strony internetowej nie zapłaci się rachunków. Zobaczmy jak sprzedaż z ostatnich miesięcy z ruchu organicznego, ale nim do tego przejdziemy, to kilka ważnych informacji:
Pozycjonowanie strony w Google zaowocowało taką oto sprzedażą (według GA4):
Wszystkie moje cele postawione na rok 2023 zostały już zrealizowane, ale fakt, że nie były one zbytnio ambitne 🙂 . Plan wygląda następująco:
PAŹDZIERNIK 2023: Dodajemy produkty z pierwszego zamówienia. Zostało tak ok. 20 produktów do dodania, więc już bliżej jak dalej.
LISTOPAD 2023: Powinniśmy dostać pierwszą partię ręcznie szytych breloczków z kotkami. To zamówienie dodatkowe, którego nie przewidziałem...no ale te maskotki są tak śliczne, że zdecydowaliśmy się zamówić 300 sztuk. W wariancie optymistycznym, powinno doturlać się również 1 z 3 dużych zamówień, więc będzie co robić.
GRUDZIEŃ 2023: Powinno doturlać się 2 z 3 dużych zamówień. Powstawiamy produkty i sprawdzę czy moja strategia w perspektywie długoterminowej nie uległa zmianie. Niestety przegapimy pewnie najgorętszy okres sprzedażowy dla e-commerce...Mówi się trudno i żyje się dalej.
Budżet na pozycjonowanie sklepu internetowego nie ulegnie zmianie. Nie jest to wysoki budżet biorąc pod uwagę konkurencję, więc nie ma najmniejszego sensu go zmniejszać. Kolejna aktualizacja wleci już w styczniu 2024 roku, bo mam po prostu masakrycznie dużo pracy i nie znajdę przestrzenii, żeby wleciała tłusta aktualizacja tego projektu.
Zacznę od podana garści ważnych pod kątem pozycjonowania sklepu internetowego informacji:
W 2024 roku będą już konkretne cele finansowe, które poprzez pozycjonowanie sklepu mają zostać osiągnięte, a do tego czasu zadbam o to, żeby jak najszybciej sprzedaż mogła się rozpędzić, gdy już więcej produktów wleci na stronę. W ten sposób oszczędzę mnóstwo czasu, bo i tak minie kilka miesięcy nim się przebiję na jakiekolwiek pozycje w Google.
Takie trochę to działanie z tzw. dupy strony, bo po co pozycjonować sklep internetowy, na którym jeszcze nie ma produktów? Po to, że jak produkty się pojawią i wtedy jeszcze zwiększę budżet na działania, to szybciej pojawi się sprzedaż 🙂 . Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale to wytłumaczyłem.
Podglądowo wrzucę zdjęcie, jak prezentuje się sklep internetowy. Wraz z zespołem przeznaczyłem mnóstwo czasu na jego budowę, ale prezentuje się całkiem dobrze na tle konkurencji:
Ponieważ to mój projekt, to będę wiedział jak dokładnie pozycjonowanie sklepu przekłada się na sprzedaż. Pokażę Ci też kilka ciekawych rozwiązań, które wpływu na SEO nie mają, ale na sprzedaż już tak 🙂 . Będzie więc sporo konkretnych i ciekawych informacji, ale to wszystko w swoim czasie.
KIEDY AKTUALIZACJA: 1 lipca 2023 roku pokażę jak rozkręca się pozycjonowanie sklepu internetowego w Google. Nie ma sensu, żebym aktualizował ten projekt co miesiąc, bo z racji niskiego budżetu na działania, nie będzie za bardzo co pokazywać.
Lub wybierz inną formę kontaktu:
lub wybierz inną formę kontaktu.
Pomagam przedsiębiorcom z całej Polski rozkręcić marketing i sprzedaż na kocurowo wysoki poziom.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone