Miałem wrzucić aktualizację 1 lipca 2023 roku, ale - bez owijania w bawełnę - zapomniałem przez natłok obowiązków. Do maja pozycjonowanie było bardzo delikatne, bo opieraliśmy się w największym stopniu na dodawaniu artykułów pod kątem słów kluczowych na długi ogon. Od czerwca uderzam już z takim średnim budżetem, biorąc pod uwagę konkurencję, a dokładniej:
W czerwcu poszło 8438 zł netto.
W lipcu poszło 7428 zł netto.
W sierpniu poszło 12 109 zł netto.
We wrześniu poszło 7486 zł netto.
WAŻNE: W budżecie zawarłem już koszt copywritingu na który co miesiąc przeznaczam ok. 2000 zł netto. Nie uwzględniałem tutaj wartości swojego czasu pracy.
Efekty widoczne są gołym okiem. Zresztą wystarczy spojrzeć na aktualną widoczność sklepu internetowego:
Całkiem przyjemnie to wygląda, ale bez informacji o konkretnych słowach kluczowych, ciężko cokolwiek wywnioskować. Pokażę tylko małą część widoczności sklepu internetowego, ale zobaczysz o które słowa kluczowe walczę:
Nie są to słowa kluczowe najlższejszego kalibru, ale z racji na wysokość budżetu pozycjonowania strony, mogłem sobie pozwolić na takie działanie. Pamiętaj mordko, że im większy budżet pozycjonowania bloga, strony firmowej czy sklepu internetowego, tym efekty przychodzą po prostu szybciej.
Garść istotnych statystyk dla pozycjonowania strony
Mam wrażenie, że dane z GA4 troszeczkę zawyżają realną liczbę wejść z wyników organicznych, dlatego sięgniemy do statystyk z Google Search Console.
Czerwiec | 159 kliknięć i 5374 wyświetleń.
Lipiec | 574 kliknięć i 15842 wyświetleń.
Sierpień | 1262 kliknięcia i 47408 wyświetleń.
Wrzesień | 1875 kliknięć i 78892 wyświetleń.
Październik | Przekonamy się już wkrótce.
Ruchem ze strony internetowej nie zapłaci się rachunków. Zobaczmy jak sprzedaż z ostatnich miesięcy z ruchu organicznego, ale nim do tego przejdziemy, to kilka ważnych informacji:
Wciąż nie dodaliśmy wszystkich produktów do sklepu internetowego, a część produktów które dodaliśmy już została wyprzedana (już trzy duże dostawy produktów się do nas turlają).
Cały czas szlifujemy projekt, żeby działał jeszcze lepiej. Dużo poprawek nie zostało do ogarnięcia, ale prace usprawniające wciąż trwają.
Nie mamy dużo produktów na starcie. Będziemy stopniowo rozbudowywać arsortyment, ale nie jestem milionerem, żeby od razu w każdej kategorii dać po 50 produktów 🙂 .
Testujemy ceny produktów, bo jeszcze sami do końca nie wiemy, jak je ustalać. Mamy jeszcze za mało danych do przeanalizowania.
Pozycjonowanie strony w Google zaowocowało taką oto sprzedażą (według GA4):
Wszystkie moje cele postawione na rok 2023 zostały już zrealizowane, ale fakt, że nie były one zbytnio ambitne 🙂 . Plan wygląda następująco:
PAŹDZIERNIK 2023: Dodajemy produkty z pierwszego zamówienia. Zostało tak ok. 20 produktów do dodania, więc już bliżej jak dalej.
LISTOPAD 2023: Powinniśmy dostać pierwszą partię ręcznie szytych breloczków z kotkami. To zamówienie dodatkowe, którego nie przewidziałem...no ale te maskotki są tak śliczne, że zdecydowaliśmy się zamówić 300 sztuk. W wariancie optymistycznym, powinno doturlać się również 1 z 3 dużych zamówień, więc będzie co robić.
GRUDZIEŃ 2023: Powinno doturlać się 2 z 3 dużych zamówień. Powstawiamy produkty i sprawdzę czy moja strategia w perspektywie długoterminowej nie uległa zmianie. Niestety przegapimy pewnie najgorętszy okres sprzedażowy dla e-commerce...Mówi się trudno i żyje się dalej.
Budżet na pozycjonowanie sklepu internetowego nie ulegnie zmianie. Nie jest to wysoki budżet biorąc pod uwagę konkurencję, więc nie ma najmniejszego sensu go zmniejszać. Kolejna aktualizacja wleci już w styczniu 2024 roku, bo mam po prostu masakrycznie dużo pracy i nie znajdę przestrzenii, żeby wleciała tłusta aktualizacja tego projektu.
16 kwietnia 2022
Zacznę od podana garści ważnych pod kątem pozycjonowania sklepu internetowego informacji:
Adres url:DlaKociarzy.pl - Sklep z produktami dla kociarzy i kotów.
Start projektu: 24 luty 2023 wpuściłem roboty Google, ale dla ułatwienia śledzenia rozwoju projektu, przyjmijmy, że data startu to 1 marzec 2023.
Budżet na marketing: Do momentu aż w sklepie pojawią się 3 kategorie z produktami, budżet wyniesie ok. 2000 zł netto miesięcznie. Później do końca 2023 roku budżet wyniesie min. 5000 zł netto miesięcznie.
Główny cel pozycjonowania sklepu w 2023 roku: Ruch z wyników organicznych na poziomie 500 uu (unikalnych użytkowników) miesięcznie.
Poboczny cel pozycjonowania sklepu w 2023 roku: TOP 3 - 10 słów kluczowych | TOP 10 - 30 słów kluczowych | Top 50 - 200 słów kluczowych.
W 2024 roku będą już konkretne cele finansowe, które poprzez pozycjonowanie sklepu mają zostać osiągnięte, a do tego czasu zadbam o to, żeby jak najszybciej sprzedaż mogła się rozpędzić, gdy już więcej produktów wleci na stronę. W ten sposób oszczędzę mnóstwo czasu, bo i tak minie kilka miesięcy nim się przebiję na jakiekolwiek pozycje w Google.
Takie trochę to działanie z tzw. dupy strony, bo po co pozycjonować sklep internetowy, na którym jeszcze nie ma produktów? Po to, że jak produkty się pojawią i wtedy jeszcze zwiększę budżet na działania, to szybciej pojawi się sprzedaż 🙂 . Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale to wytłumaczyłem.
Podglądowo wrzucę zdjęcie, jak prezentuje się sklep internetowy. Wraz z zespołem przeznaczyłem mnóstwo czasu na jego budowę, ale prezentuje się całkiem dobrze na tle konkurencji:
Ponieważ to mój projekt, to będę wiedział jak dokładnie pozycjonowanie sklepu przekłada się na sprzedaż. Pokażę Ci też kilka ciekawych rozwiązań, które wpływu na SEO nie mają, ale na sprzedaż już tak 🙂 . Będzie więc sporo konkretnych i ciekawych informacji, ale to wszystko w swoim czasie.
KIEDY AKTUALIZACJA: 1 lipca 2023 roku pokażę jak rozkręca się pozycjonowanie sklepu internetowego w Google. Nie ma sensu, żebym aktualizował ten projekt co miesiąc, bo z racji niskiego budżetu na działania, nie będzie za bardzo co pokazywać.
Im dokładniej opiszesz problem do rozwiązania, tym konkretniej będę mógł Ci odpowiedzieć.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!