Strategia cenowa połączenia różnych metod ustalania cen
Czas wdrożenia: Od 23 września do 1 stycznia 2023
Strategię cen prestiżowych zamknąłem przed upływem pełnego miesiąca. Udało się w końcu (po wielu miesiącach walki) odpalić stronę marki RIKONA.pl . Ceny u mnie powinny pokrywać się z cenami które mam na stronie firmy, bo inaczej troszkę słabo to wygląda 🙂 .
Kończę więc zabawę z cenami, ustalając cennik na takim poziomie który spełnia moje cele biznesowe i wizerunkowe. Ostatecznie do końca 2022 roku nie przewiduję zmian w cenniku, chyba że inflacja tak wystrzeli, że stanie się nieopłacalne pracowanie przy takich cenach.
Wybrana przeze mnie strategia cenowa powstała w oparciu o połączenie cech trzech strategii cenowych:
- Strategia penetracji rynku - Konsultacja marketingowa jest już za
600275 zł netto za6045 minut. Na tle mojej konkurencji jest to bardzo niska cena. Przeprowadzanie konsultacji daje mi mnóstwo frajdy, więc nie boli mnie szczególnie zejście z ceną do poziomu umożliwiającego penetrację rynku. - Strategia naśladownictwa - Ceny usług marketingowych (poza konsultacjami) zaczynają się od cen ”od”, które są zbliżone do cen mojej konkurencji. Nie brałem pod uwagę oczywiście skrajnie niskich i wysokich ofert, bo zaburzałoby to cennik.
- Strategia cen prestiżowych - Najwyższe pakiety usług są już w wysokich cen, która odpowiada ilości czasu pracy potrzebnego na ogarnięcie tego na wysoki poziom.
Przede wszystkim są to ceny pozwalające mi i zespołowi wykonywać usługi marketingowe na takim poziomie, żebym nie musiał zmieniać nazwiska. Zderzenie z rzeczywistością która nas czeka w 2023 roku może wpłynąć na wzrost tych cen, ale mam (jak wielu Polaków) nadzieję, że nie będzie tak strasznie jak się zapowiada.