Strategia cenowa naśladownictwa
- Czas wdrożenia: od 1 do 31 sierpnia 2022 roku
- Cel: Sprawdzenie jak uśrednienie cen względem konkurencji wpłynie na liczę zapytań i pozyskanie klientów na usługi marketingowe.
Przeanalizowałem 5 stron internetowych konkurencji, gdzie można było znaleźć cennik danej usługi marketingowej. Ustalając ceny usług podobne do konkurencji, wykluczyłem skrajnie niskie/wysokie ceny. Ustalona przeze mnie cena nie odbiega drastycznie od ”większości” konkurencji i została upiększona drobnymi zabiegami kosmetycznymi.
Musiałem obniżyć ceny wszystkich usług marketingowych i to dość drastycznie, np:
Cennik pozycjonowania | Firma | Sklep internetowy | Blog |
Przed zmianami | od 1800 zł netto msc. | od 4000 zł netto msc. | od 1500 zł netto msc. |
Po zmianach | od 999 zł. miesięcznie | od 2499 zł. miesięcznie | od 499 zł. miesięcznie |
Ostatecznie nie ma to żadnego wpływu na finalną cenę usługi, więc chodzi wyłącznie o to, jak potencjalni klienci będą odbierać cenę usługi na pierwszy rzut oka. W kilku stronach analizowanej konkurencji znalazłem jeszcze niższe ceny, ale strategia cenowa penetracji rynku (czyli walenie po skrajnie niskich cenach) zostanie wdrożona w swoim czasie.
Jedną usługa marketingowa w której cena jest ustalana ”na sztywno” to konsultacje marketingowe i tutaj - w ramach testowania strategii cenowej naśladownictwa - musiałem sporo obniżyć cenę:
Cennik konsultacji | Jedna konsultacja | Trzy konsultacje | Pięć konsultacji |
Przed zmianami | 500 zł + 23% VAT | 1500 zł + 23% VAT | 2500 zł + 23% VAT |
Po zmianach | 297 zł netto | 891 zł netto | 1485 zł netto |
Sam jestem bardzo ciekawy efektu wprowadzenia strategii cenowej naśladownictwa. Na koniec miesiąca zaktualizuję ten wpis do case study i dam znać.