logo-lembicz

Budowanie marki osobistej krok po kroku

Silna marka osobista to potężna broń. Dzięki niej łatwiej pozyskuje się klientów, prowadzi negocjacje czy można znaleźć lepszą pracę. Niestety budowa marki osobistej, nie jest prosta ani szybka. Pokażę Ci jak krok po kroku zbudować świadomą, silną markę osobistą.

Marka osobista (personal branding) otwiera mnóstwo drzwi istotnych w biznesie. Dlatego tak wiele osób - w tym i ja - pragnie ją zbudować. Idealnie kwintesencję silnej marki oddaje ten cytat: "Marka osobista to to co mówią o Tobie inni, gdy wychodzisz z pokoju." - Jeff Bezos

Silna marka osobista czyli Twoje SUPERMOCE?

Uważam, że każdy człowiek ma jakieś wybitne umiejętności. Nie każdy ma natomiast czas i szczęście, aby te wybitne umiejętności w sobie odkryć i udoskonalić.

Ja totalnie nie znam się na mechanice samochodowej, sztuce, muzyce, budownictwie i milionach innych rzeczy. Znam się natomiast na marketingu i chcę pomagać firmom rozwiązywać problemy ze słabą sprzedażą. To jest moja SUPERMOC, a jaka jest Twoja?

Tutaj drobna uwaga. Jeżeli Twoje wybitnie umiejętności nie sprawiają Ci radości, to nie opieraj na tym marki osobistej. Prędzej czy później sobie odpuścisz i tylko zmarnujesz niepotrzebnie czas. Rób w życiu to co lubisz, bo dzięki temu pozostaniesz sobą i Twoja marka osobista będzie autentyczna.

Tak więc nie chodzi tylko o to w czym jesteś wybitnie dobry. Jeszcze powinno sprawiać Ci to radość. Wtedy cały proces budowania silnej marki osobistej nie staje się żmudną i nudną koniecznością, a po prostu dobrą zabawą.

Krok 1: Bądź tam, gdzie powinni o Tobie usłyszeć

Stań się widoczny wszędzie tam, gdzie Twoja osoba może udowodnić, że zna się na danej branży/specjalizacji. Im częściej się pokażesz, tym bardziej utrwali się Twój wizerunek jako eksperta. Nie obawiaj się hejtu, bo jest duże prawdopodobieństwo, że pojawią się osoby (szybko je rozpoznasz), które poświęcają mnóstwo czasu i energii na szydzenie z innych.

Krok 2: Traktuj konkurencję jak przyjaciół a nie wrogów

Zawsze wychodziłem z założenia, że zamiast walczyć ze sobą, lepiej jest ze sobą współpracować. Nie wywyższaj się swoją wiedzą. Jeżeli dostrzeżesz błąd, to daj o tym komuś znać bez obecności innych osób. W ten sposób zyskujesz sojuszników, którzy mogą przyśpieszyć proces budowania przez Ciebie silnej marki osobistej.

Krok 3: Miej stronę www, na której pokazujesz swoją wiedzę i doświadczenie

Udzielanie się w social mediach czy na forach jest prostsze, wygodniejsze i - jak na razie - darmowe. Opieranie budowy wizerunku marki osobistej o jakiekolwiek źródła w których jest się tylko użytkownikiem, a nie właścicielem to moim zdaniem potworny błąd. Nigdy nie ma pewności, że Twoje konto nie zostanie zlikwidowane, a wraz z nim czas poświęcony na budowanie wizerunku marki osobistej.

Dlatego ja prowadzę tego bloga o marketingu i to do niego staram się kierować ruch z innych kanałów budowania marki. Jest to znacznie bardziej czasochłonne, ale mam pełną kontrolę nad tym co pojawia się na mojej stronie. Udzielam się oczywiście w innych kanałach, ale poświęcam na to znacznie mniej czasu i pieniędzy.

Zobacz na mój CASE STUDY LIVE: POZYCJONOWANIE BLOGA jak własna strona internetowa plus pozycjonowanie, pozwala mi budować wizerunek marki osobistej, i jeszcze pozyskiwać klientów na usługi marketingowe w których się specjalizuję.

Postawienie prostej strony na WordPress nie jest dużym wydatkiem (zmieścisz się w 100 złotych), a zawsze to będzie Twoja własność. Z czasem zawsze można ją usprawnić, ale będziesz mieć już treści i generować ruch.

Krok 4: Pamiętaj, żeby ciągle pogłębiać swoją wiedzę

Nie wstydź się tego, że bierzesz udział w jakimś szkoleniu, kursie czy kupiłeś książkę konkurencji. Na moim blogu możesz znaleźć recenzje dwóch książek o marketingu: Odczaruj marketing internetowy Wojciecha Bizuba i 180 wydawnictwa Expertia.

Mimo że siedzę w marketingu od ponad dziesięciu lat, to cały czas się uczę. Najgorsze co możesz zrobić, to stwierdzić, że nie ma już lepszego kocura w danej branży/specjalizacji od Ciebie i spocząć na laurach. Wtedy stopniowo będzie się osłabiać siła Twojej marki osobistej, nim jeszcze w pełni się rozkręci.

Krok 5: Wyróżnij się z tłumu innych specjalistów

Przy budowaniu marki osobistej dobrze mieć pomysł na wyróżnienie się z tłumu. Podam kilka przykładów kolegów z branży:

  • Paweł Tkaczyk (https://paweltkaczyk.com) - Batman na koszulce. Oryginalna nazwa newslettera.
  • Sławomir Gdaq (https://gdaq.pl) - Od razu na stronie jest ogromny nagłówek, który pokazuje ilu więcej klientów może mieć sklep internetowy, jeśli trafi pod opiekę Sławka. Nie jakieś lanie wody, tylko konkretna informacja.

Pomyśl w jaki sposób Ty możesz się wyróżnić wśród innych specjalistów. Popatrz na tych, którzy już mają zbudowaną silną markę osobistą. Co ich wyróżnia? Jak Ty chcesz być postrzegany?

Krok 6: Nie śpiesz się

Budowanie marki osobistej to długi proces. Nie zrobisz tego z dnia na dzień. Potrzeba wielu miesięcy a czasami nawet i lat, do stworzenia silnej marki osobistej. Zresztą, jeśli robisz to co lubisz, to nie ma znaczenia jak długo to potrwa.

U mnie budowanie marki osobistej trwa niecały rok 🙂 Długo się zbierałem z założeniem bloga, ale pomaganie firmom w zarabianiu większej ilości pieniędzy, to dla mnie wspaniała rozrywka. Jak tak będziesz do tego podchodzić, to budowanie marki osobistej potrwa szybciej niż myślisz.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł
    Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

    Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości. Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł
    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)