facebook
logo-lembicz

Budowanie marki osobistej krok po kroku

28 września 2021

Silna marka osobista to potężna broń. Dzięki niej łatwiej pozyskuje się klientów, prowadzi negocjacje czy można znaleźć lepszą pracę. Niestety budowa marki osobistej, nie jest prosta ani szybka. Pokażę Ci jak krok po kroku zbudować świadomą, silną markę osobistą.

Marka osobista (personal branding) otwiera mnóstwo drzwi istotnych w biznesie. Dlatego tak wiele osób - w tym i ja - pragnie ją zbudować. Idealnie kwintesencję silnej marki oddaje ten cytat: "Marka osobista to to co mówią o Tobie inni, gdy wychodzisz z pokoju." - Jeff Bezos

Silna marka osobista czyli Twoje SUPERMOCE?

Uważam, że każdy człowiek ma jakieś wybitne umiejętności. Nie każdy ma natomiast czas i szczęście, aby te wybitne umiejętności w sobie odkryć i udoskonalić.

Ja totalnie nie znam się na mechanice samochodowej, sztuce, muzyce, budownictwie i milionach innych rzeczy. Znam się natomiast na marketingu i chcę pomagać firmom rozwiązywać problemy ze słabą sprzedażą. To jest moja SUPERMOC, a jaka jest Twoja?

Tutaj drobna uwaga. Jeżeli Twoje wybitnie umiejętności nie sprawiają Ci radości, to nie opieraj na tym marki osobistej. Prędzej czy później sobie odpuścisz i tylko zmarnujesz niepotrzebnie czas. Rób w życiu to co lubisz, bo dzięki temu pozostaniesz sobą i Twoja marka osobista będzie autentyczna.

Tak więc nie chodzi tylko o to w czym jesteś wybitnie dobry. Jeszcze powinno sprawiać Ci to radość. Wtedy cały proces budowania silnej marki osobistej nie staje się żmudną i nudną koniecznością, a po prostu dobrą zabawą.

Krok 1: Bądź tam, gdzie powinni o Tobie usłyszeć

Stań się widoczny wszędzie tam, gdzie Twoja osoba może udowodnić, że zna się na danej branży/specjalizacji. Im częściej się pokażesz, tym bardziej utrwali się Twój wizerunek jako eksperta. Nie obawiaj się hejtu, bo jest duże prawdopodobieństwo, że pojawią się osoby (szybko je rozpoznasz), które poświęcają mnóstwo czasu i energii na szydzenie z innych.

Krok 2: Traktuj konkurencję jak przyjaciół a nie wrogów

Zawsze wychodziłem z założenia, że zamiast walczyć ze sobą, lepiej jest ze sobą współpracować. Nie wywyższaj się swoją wiedzą. Jeżeli dostrzeżesz błąd, to daj o tym komuś znać bez obecności innych osób. W ten sposób zyskujesz sojuszników, którzy mogą przyśpieszyć proces budowania przez Ciebie silnej marki osobistej.

Krok 3: Miej stronę www, na której pokazujesz swoją wiedzę i doświadczenie

Udzielanie się w social mediach czy na forach jest prostsze, wygodniejsze i - jak na razie - darmowe. Opieranie budowy wizerunku marki osobistej o jakiekolwiek źródła w których jest się tylko użytkownikiem, a nie właścicielem to moim zdaniem potworny błąd. Nigdy nie ma pewności, że Twoje konto nie zostanie zlikwidowane, a wraz z nim czas poświęcony na budowanie wizerunku marki osobistej.

Dlatego ja prowadzę tego bloga o marketingu i to do niego staram się kierować ruch z innych kanałów budowania marki. Jest to znacznie bardziej czasochłonne, ale mam pełną kontrolę nad tym co pojawia się na mojej stronie. Udzielam się oczywiście w innych kanałach, ale poświęcam na to znacznie mniej czasu i pieniędzy.

Zobacz na mój CASE STUDY LIVE: POZYCJONOWANIE BLOGA jak własna strona internetowa plus pozycjonowanie, pozwala mi budować wizerunek marki osobistej, i jeszcze pozyskiwać klientów na usługi marketingowe w których się specjalizuję.

Postawienie prostej strony na WordPress nie jest dużym wydatkiem (zmieścisz się w 100 złotych), a zawsze to będzie Twoja własność. Z czasem zawsze można ją usprawnić, ale będziesz mieć już treści i generować ruch.

Krok 4: Pamiętaj, żeby ciągle pogłębiać swoją wiedzę

Nie wstydź się tego, że bierzesz udział w jakimś szkoleniu, kursie czy kupiłeś książkę konkurencji. Na moim blogu możesz znaleźć recenzje dwóch książek o marketingu: Odczaruj marketing internetowy Wojciecha Bizuba i 180 wydawnictwa Expertia.

Mimo że siedzę w marketingu od ponad dziesięciu lat, to cały czas się uczę. Najgorsze co możesz zrobić, to stwierdzić, że nie ma już lepszego kocura w danej branży/specjalizacji od Ciebie i spocząć na laurach. Wtedy stopniowo będzie się osłabiać siła Twojej marki osobistej, nim jeszcze w pełni się rozkręci.

Krok 5: Wyróżnij się z tłumu innych specjalistów

Przy budowaniu marki osobistej dobrze mieć pomysł na wyróżnienie się z tłumu. Podam kilka przykładów kolegów z branży:

  • Paweł Tkaczyk (https://paweltkaczyk.com) - Batman na koszulce. Oryginalna nazwa newslettera.
  • Sławomir Gdaq (https://gdaq.pl) - Od razu na stronie jest ogromny nagłówek, który pokazuje ilu więcej klientów może mieć sklep internetowy, jeśli trafi pod opiekę Sławka. Nie jakieś lanie wody, tylko konkretna informacja.

Pomyśl w jaki sposób Ty możesz się wyróżnić wśród innych specjalistów. Popatrz na tych, którzy już mają zbudowaną silną markę osobistą. Co ich wyróżnia? Jak Ty chcesz być postrzegany?

Krok 6: Nie śpiesz się

Budowanie marki osobistej to długi proces. Nie zrobisz tego z dnia na dzień. Potrzeba wielu miesięcy a czasami nawet i lat, do stworzenia silnej marki osobistej. Zresztą, jeśli robisz to co lubisz, to nie ma znaczenia jak długo to potrwa.

U mnie budowanie marki osobistej trwa niecały rok 🙂 Długo się zbierałem z założeniem bloga, ale pomaganie firmom w zarabianiu większej ilości pieniędzy, to dla mnie wspaniała rozrywka. Jak tak będziesz do tego podchodzić, to budowanie marki osobistej potrwa szybciej niż myślisz.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Nowa wersja bloga, ale do końca jeszcze daleka droga

    Poprzednia wersja bloga nie miała większych zastrzeżeń pod kątem SEO, ale wizualnie/jakościowo była - delikatnie mówiąc - słaba. Mimo tego i tak pozyskiwała 2-5 klientów miesięcznie dzięki widoczności w wynikach organicznych Google. Co zostało zmienione i dlaczego? Czy to już koniec zmian? Zacznę może od końca, bo to nie koniec zmian tylko ich początek. To […]

    Czytaj artykuł
    Rebranding marki - Kiedy? Jak? Ile kosztuje?

    Branding marki rzadko kiedy trwa wiecznie. Z powodu czynników zewnętrznych lub wewnętrznych, może okazać się konieczny rebranding marki. Sam jestem obecnie w trakcie kompletnego rebrandingu swojej agencji marketingowej i jest to zarówno czasochłonny jak i kosztowny proces. Gdy zakładałem działalność w 2011 roku, to na początku wykonywałem wyłącznie pozycjonowanie stron internetowych pod kątem wyszukiwarki Google. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Cennik pozycjonowania czyli ile kosztuje pozycjonowanie?

    Cena jest jednym z najważniejszych czynników decyzji zakupowych. Każdy chce wiedzieć ile dokładnie za coś zapłaci i co otrzymuje w zamian. Jeżeli chodzi o cennik pozycjonowania, to sprawa nie jest taka prosta. Chciałbym, aby koszt pozycjonowania stron internetowych był wartością stałą, gdzie jedynymi zmiennymi byłby rodzaj strony internetowej i branża. Przyśpieszyłoby to i znacząco ułatwiło […]

    Czytaj artykuł
    Nowy Polski ład nadchodzi. Jak bezboleśnie podnieść ceny swoich usług i produktów?

    Od nowego roku czeka nas rewolucja podatkowa. Prowadzenie biznesu od 2011 roku nauczyło mnie, że tam gdzie jedni zyskują, tam drudzy ewentualne straty przerzucają na klientów. Tylko jak podnieść ceny, aby nie utracić dużej liczby klientów i dalej pozyskiwać nowych? Oto jest pytanie, na które postaram się udzielić odpowiedzi. Zacznę od tego, że totalnie nie […]

    Czytaj artykuł
    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Wypełnij formularz, a ja już Ci polewam za naszą ewentualną współpracę.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwaniem klientów i budowaniem trwałych relacji biznesowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377