logo-lembicz

Budowanie marki osobistej krok po kroku

Silna marka osobista to potężna broń. Dzięki niej łatwiej pozyskuje się klientów, prowadzi negocjacje czy można znaleźć lepszą pracę. Niestety budowa marki osobistej, nie jest prosta ani szybka. Pokażę Ci jak krok po kroku zbudować świadomą, silną markę osobistą.

Marka osobista (personal branding) otwiera mnóstwo drzwi istotnych w biznesie. Dlatego tak wiele osób - w tym i ja - pragnie ją zbudować. Idealnie kwintesencję silnej marki oddaje ten cytat: "Marka osobista to to co mówią o Tobie inni, gdy wychodzisz z pokoju." - Jeff Bezos

Silna marka osobista czyli Twoje SUPERMOCE?

Uważam, że każdy człowiek ma jakieś wybitne umiejętności. Nie każdy ma natomiast czas i szczęście, aby te wybitne umiejętności w sobie odkryć i udoskonalić.

Ja totalnie nie znam się na mechanice samochodowej, sztuce, muzyce, budownictwie i milionach innych rzeczy. Znam się natomiast na marketingu i chcę pomagać firmom rozwiązywać problemy ze słabą sprzedażą. To jest moja SUPERMOC, a jaka jest Twoja?

Tutaj drobna uwaga. Jeżeli Twoje wybitnie umiejętności nie sprawiają Ci radości, to nie opieraj na tym marki osobistej. Prędzej czy później sobie odpuścisz i tylko zmarnujesz niepotrzebnie czas. Rób w życiu to co lubisz, bo dzięki temu pozostaniesz sobą i Twoja marka osobista będzie autentyczna.

Tak więc nie chodzi tylko o to w czym jesteś wybitnie dobry. Jeszcze powinno sprawiać Ci to radość. Wtedy cały proces budowania silnej marki osobistej nie staje się żmudną i nudną koniecznością, a po prostu dobrą zabawą.

Krok 1: Bądź tam, gdzie powinni o Tobie usłyszeć

Stań się widoczny wszędzie tam, gdzie Twoja osoba może udowodnić, że zna się na danej branży/specjalizacji. Im częściej się pokażesz, tym bardziej utrwali się Twój wizerunek jako eksperta. Nie obawiaj się hejtu, bo jest duże prawdopodobieństwo, że pojawią się osoby (szybko je rozpoznasz), które poświęcają mnóstwo czasu i energii na szydzenie z innych.

Krok 2: Traktuj konkurencję jak przyjaciół a nie wrogów

Zawsze wychodziłem z założenia, że zamiast walczyć ze sobą, lepiej jest ze sobą współpracować. Nie wywyższaj się swoją wiedzą. Jeżeli dostrzeżesz błąd, to daj o tym komuś znać bez obecności innych osób. W ten sposób zyskujesz sojuszników, którzy mogą przyśpieszyć proces budowania przez Ciebie silnej marki osobistej.

Krok 3: Miej stronę www, na której pokazujesz swoją wiedzę i doświadczenie

Udzielanie się w social mediach czy na forach jest prostsze, wygodniejsze i - jak na razie - darmowe. Opieranie budowy wizerunku marki osobistej o jakiekolwiek źródła w których jest się tylko użytkownikiem, a nie właścicielem to moim zdaniem potworny błąd. Nigdy nie ma pewności, że Twoje konto nie zostanie zlikwidowane, a wraz z nim czas poświęcony na budowanie wizerunku marki osobistej.

Dlatego ja prowadzę tego bloga o marketingu i to do niego staram się kierować ruch z innych kanałów budowania marki. Jest to znacznie bardziej czasochłonne, ale mam pełną kontrolę nad tym co pojawia się na mojej stronie. Udzielam się oczywiście w innych kanałach, ale poświęcam na to znacznie mniej czasu i pieniędzy.

Zobacz na mój CASE STUDY LIVE: POZYCJONOWANIE BLOGA jak własna strona internetowa plus pozycjonowanie, pozwala mi budować wizerunek marki osobistej, i jeszcze pozyskiwać klientów na usługi marketingowe w których się specjalizuję.

Postawienie prostej strony na WordPress nie jest dużym wydatkiem (zmieścisz się w 100 złotych), a zawsze to będzie Twoja własność. Z czasem zawsze można ją usprawnić, ale będziesz mieć już treści i generować ruch.

Krok 4: Pamiętaj, żeby ciągle pogłębiać swoją wiedzę

Nie wstydź się tego, że bierzesz udział w jakimś szkoleniu, kursie czy kupiłeś książkę konkurencji. Na moim blogu możesz znaleźć recenzje dwóch książek o marketingu: Odczaruj marketing internetowy Wojciecha Bizuba i 180 wydawnictwa Expertia.

Mimo że siedzę w marketingu od ponad dziesięciu lat, to cały czas się uczę. Najgorsze co możesz zrobić, to stwierdzić, że nie ma już lepszego kocura w danej branży/specjalizacji od Ciebie i spocząć na laurach. Wtedy stopniowo będzie się osłabiać siła Twojej marki osobistej, nim jeszcze w pełni się rozkręci.

Krok 5: Wyróżnij się z tłumu innych specjalistów

Przy budowaniu marki osobistej dobrze mieć pomysł na wyróżnienie się z tłumu. Podam kilka przykładów kolegów z branży:

  • Paweł Tkaczyk (https://paweltkaczyk.com) - Batman na koszulce. Oryginalna nazwa newslettera.
  • Sławomir Gdaq (https://gdaq.pl) - Od razu na stronie jest ogromny nagłówek, który pokazuje ilu więcej klientów może mieć sklep internetowy, jeśli trafi pod opiekę Sławka. Nie jakieś lanie wody, tylko konkretna informacja.

Pomyśl w jaki sposób Ty możesz się wyróżnić wśród innych specjalistów. Popatrz na tych, którzy już mają zbudowaną silną markę osobistą. Co ich wyróżnia? Jak Ty chcesz być postrzegany?

Krok 6: Nie śpiesz się

Budowanie marki osobistej to długi proces. Nie zrobisz tego z dnia na dzień. Potrzeba wielu miesięcy a czasami nawet i lat, do stworzenia silnej marki osobistej. Zresztą, jeśli robisz to co lubisz, to nie ma znaczenia jak długo to potrwa.

U mnie budowanie marki osobistej trwa niecały rok 🙂 Długo się zbierałem z założeniem bloga, ale pomaganie firmom w zarabianiu większej ilości pieniędzy, to dla mnie wspaniała rozrywka. Jak tak będziesz do tego podchodzić, to budowanie marki osobistej potrwa szybciej niż myślisz.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

    Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości. Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech […]

    Czytaj artykuł
    Prawdziwa historia trzeciego zmartwychwstania mojego biznesu

    Kończy się 2021 rok. Za chwilę minie jedenaście lat od kiedy uprawiam wyjątkowo ekstremalny w Polsce sport. JESTEM PRZEDSIĘBIORCĄ. Przez ten czas moja firma przeszła przez trzy zmartwychwstania po trzech drastycznych spadkach sprzedaży. Zawsze dupsko ratował mi marketing. Myślisz, że to było dawno temu i już o tym zapomniałem? W listopadzie 2020 roku miałem o […]

    Czytaj artykuł
    Franczyza wzmacnia czy osłabia siłę marki?

    "Franczyza to najskuteczniejszy pomysł marketingowy w historii". Tak powiedział kiedyś John Naisbitt, autor wielu publikacji w tym między innymi "Megatrends", która przez dwa lata była na liście bestsellerów "New York Timesa". Czy franczyza to naprawdę taki dynamit dla siły marki? Wielu przedsiębiorców nie chce zarówno zamieniać swojego biznesu we franczyzę jak i działać we franczyzie. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)