Lembicz-logo

Blog firmowy - Czy to się opłaca?

Lembicz
27 lipca 2020

Blog firmowy na stronie internetowej obecnie to standard, który często jest zaniedbywany. Mi pisanie sprawia bardzo dużo frajdy, zwłaszcza o biznesie i marketingu, którymi się interesuję. Prowadzenie bloga firmowego nie ma przeważnie bezpośredniego przełożenia na zyski, ale pośredni wpływ może mieć ogromny pod warunkiem że robisz to dobrze.

Ten blog o marketingu składa się w 90% z artykułów, które nie mają bezpośredniego wpływu na zarobki (nie licząc artykułów zawierających linki afiliacyjne). Ludzie mogą wejść, przeczytać to co ich interesuje, i wyjść. Natomiast 10% to usługi marketingowe i produkty na których mogą już zarabiać pieniądze.

Nie liczyłem dokładnie proporcji, ale zapewne wychodzi znacznie większy udział artykułów. Usługi marketingowe i produkty rzadko się zmieniają czy dochodzą nowe. Artykuły pojawiają się regularnie raz w tygodniu w każdy poniedziałek

Blog firmowy pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Zresztą sprawdź czy Twoja konkurencja prowadzi bloga? O czym piszą? Robią to właśnie dlatego, że blog firmowy pozwala pozyskiwać klientów, ale to nie jedyne jego zalety.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

  • Blog pozwala zostać ekspertem - Nic nie buduje pozycji eksperta wśród nowych klientów jak blog czy kanał na YouTube. Dzielenie się fachową wiedzą która pomaga innym rozwiązać problemy, budujesz pozycję w branży. Nie bez powodu blogerzy i youtuberzy zarabiają duże pieniądze. Dla wielu są oni autorytetem w danej branży i cieszą się zaufaniem. Blog firmowy sprawia, że to właśnie Twoja firma zyskuje większą rozpoznawalność, autorytet i zaufanie.
  • Budowanie znaczenia marki - Każda firma stara się prezentować swoje usługi lub produkty w sposób profesjonalny, unikalny i wartościowy. Wszędzie te same teksty jak "ogromne doświadczenie", "100% zadowolenia klientów", "unikalne podejście" itd. Poprzez bloga możesz pokazać realną wartość swojej firmy: jak pracuje? czym się kieruje? jak pomogła klientom? itd. To znacznie lepiej dociera do klienta i zwiększa szansę jego pozyskania.
  • Widoczność w wyszukiwarce Google - Właśnie pisząc artykuły pod kątem słów kluczowych na długi ogon, Twój blog firmowy może zyskiwać coraz lepszą widoczność w Google. Użytkownicy internetu wpisują coraz bardziej konkretne słowa kluczowe, a na nich zyskać widoczność jest znacznie łatwiej, szybciej i taniej niż na frazach ogólnych typu buty, chwilówki, restauracja itd.
  • Google lubi jak strona "żyje" - Prowadząc bloga firmowego pokazujesz Google, że Twoja strona się rozrasta a nie stoi w miejscu. Google takie strony postrzega lepiej niż stojące, niezmieniające wartości słupy (takie strony oczywiście też mogą być wysoko, ale wtedy idzie większy budżet na linkowanie zewnętrzne). Regularne umieszczanie artykułów potrafi zdziałać cuda.

No dobra. Mam nadzieję, że już wiesz dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest ważne. W takim razie jakie artykuły możesz pisać na swoim blogu?

Artykuły pisane dla klientów

W takich artykułach nie trzeba zwracać uwagi na długość, chociaż te minimum 4000 znaków ze spacjami powinno być zachowane. W takich artykułach można dać informację o odbytych szkoleniach, wykonanych realizacjach, ważnych wydarzeniach firmowych itd. Takie artykuły bardziej przypominają aktualności niż blog.

Takie artykuły sugerują, że firma się rozwija. Coś zawsze się w niej dzieje i nie zapowiada się, żeby w najbliższej przyszłości miała zniknąć z rynku. Takie artykuły ułatwiają też znalezienie pracownika czy pozyskanie klienta. Warto więc od czasu do czasu pokazać, że firma "żyje i ma się dobrze" niż tylko koncentrować się na drugim rodzaju artykułów, który też powinien być pisany dla odbiorców ale bardziej pod kątem słów kluczowych.

Artykuły pod kątem słów kluczowych

Właśnie prowadzenie bloga firmowego pod kątem tworzenia artykułów zawierającego wartościowe frazy, otwiera możliwości dotarcia do nowych klientów. Każdy z utworzonych artykułów na blogu to szansa na sprzedaż usług lub produktów, a żeby do takiej osoby dotrzeć trzeba połączyć umiejętność "lekkiego pióra" z optymalizacją treści.

Zresztą bardzo możliwe, że gdyby nie widoczność tego artykułu w wyszukiwarce Google na słowo kluczowe blog firmowy i powiązane frazy, w życiu byś na tego bloga nie trafił. Im więcej takich artykułów napiszesz na swoim blogu firmowym, tym więcej potencjalnych Klientów na niego trafi.

O tym jak wygląda pisanie artykułów zoptymalizowanych pod konkretne słowa kluczowe i wartościowych merytorycznie, można napisać książkę (i trochę już takich książek jest). W recenzji narzędzia do optymalizacji treści Surfer Seo pokazuję jak to wygląda.

Jak prowadzić bloga firmowego

Popatrz w jaki sposób prowadzi bloga Twoja konkurencja. Jeśli oni tego nie robią, to bez problemu znajdziesz blogi firmowe w innych branżach. Wypadałoby jednak napisać coś więcej niż odwołać do szukania odpowiedzi w internecie, więc tak wygląda proces prowadzenia bloga firmowego według mnie:

  • Regularne publikacje - Nie musisz pisać codziennie, a zakładając że mają to być wartościowe merytorycznie artykuły dostosowane pod kątem słów kluczowych, byłoby to bardzo trudne. Lepiej określić harmonogram i się go trzymać. 1 artykuł na dwa tygodnie/miesiąc spokojnie można napisać bez zbytniego przemęczania się.
  • Analiza słów kluczowych - Analizy wykonuję zarówno szukając inspiracji jak i sprawdzeniu czy dany temat artykułu może sprowadzić do mnie ruch z wyników organicznych. Skoro już piszesz, to pisz tak żeby z Google można było do Ciebie trafić.
  • Analiza treści - Gdy już wiesz o czym pisać, musisz wiedzieć jak to napisać żeby nie odbiegać od konkurencji pod względem SEO. Ilość znaków, nagłówków, jakie formatowanie treści, ile obrazków, jaki utworzył tytuł artykułu i opis (metadane title i description) itd. Jest tego trochę, ale warto nad tym przysiąść.
  • Pamiętaj że piszesz dla ludzi a nie robotów Google - Nie lej wody i nie próbuj na siłę umieszczać słów kluczowych w artykule. Jak skończysz pisać i stwierdzisz, że wygląda jakby pisał to pięciolatek, zacznij od nowa lub poszukaj copywritera.

Czy ja mogę prowadzić Twojego bloga firmowego?

Jeżeli chcesz abym tylko prowadził Twój blog firmowy to nie. Prowadzenie bloga firmowego czy dostarczanie sugestii odnośnie tematów i wytycznych treści, jest możliwe wyłącznie jeśli pozycjonuję stronę lub wykonuję audyt SEO.

Naprawdę warto przemyśleć wdrożenie bloga firmowego. Bardzo szybko przekonasz się jaki kryje się w nim potencjał marketingowy. Jeżeli już prowadzisz bloga firmowego, ale nie widzisz z tego żadnych korzyści to mogę wykonać analizę Twoich artykułów i nakierować na właściwy kierunek. Napisz do mnie a zobaczę co da się zrobić.

Autor artykułu: Lembicz 

autor bloga lembicz
Od 2020 roku prowadzę tego bloga dzieląc się wiedzą i doświadczeniem które zdobywam od 2011 roku. Jak widać trochę mi się zeszło z założeniem bloga :-) Mam nadzieję że znajdziesz tutaj przydatne informacje. Pamiętaj! Marketing prowadzi do większej sprzedaży. Większa sprzedaż to większe zarobki i tego Ci życzę.

Dyskusja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram