logo-lembicz

Blog firmowy - Czy to się opłaca?

27 lipca 2020

Blog firmowy na stronie internetowej obecnie to standard, który często jest zaniedbywany. Mi pisanie sprawia bardzo dużo frajdy, zwłaszcza o biznesie i marketingu, którymi się interesuję. Prowadzenie bloga firmowego nie ma przeważnie bezpośredniego przełożenia na zyski, ale pośredni wpływ może mieć ogromny pod warunkiem że robisz to dobrze.

Ten blog o marketingu składa się w 90% z artykułów, które nie mają bezpośredniego wpływu na zarobki (nie licząc artykułów zawierających linki afiliacyjne). Ludzie mogą wejść, przeczytać to co ich interesuje, i wyjść. Natomiast 10% to usługi marketingowe i produkty na których mogą już zarabiać pieniądze.

Nie liczyłem dokładnie proporcji, ale zapewne wychodzi znacznie większy udział artykułów. Usługi marketingowe i produkty rzadko się zmieniają czy dochodzą nowe. Artykuły pojawiają się regularnie raz w tygodniu w każdy poniedziałek

Blog firmowy pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Zresztą sprawdź czy Twoja konkurencja prowadzi bloga? O czym piszą? Robią to właśnie dlatego, że blog firmowy pozwala pozyskiwać klientów, ale to nie jedyne jego zalety.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

  • Blog pozwala zostać ekspertem - Nic nie buduje pozycji eksperta wśród nowych klientów jak blog czy kanał na YouTube. Dzielenie się fachową wiedzą która pomaga innym rozwiązać problemy, budujesz pozycję w branży. Nie bez powodu blogerzy i youtuberzy zarabiają duże pieniądze. Dla wielu są oni autorytetem w danej branży i cieszą się zaufaniem. Blog firmowy sprawia, że to właśnie Twoja firma zyskuje większą rozpoznawalność, autorytet i zaufanie.
  • Budowanie znaczenia marki - Każda firma stara się prezentować swoje usługi lub produkty w sposób profesjonalny, unikalny i wartościowy. Wszędzie te same teksty jak "ogromne doświadczenie", "100% zadowolenia klientów", "unikalne podejście" itd. Poprzez bloga możesz pokazać realną wartość swojej firmy: jak pracuje? czym się kieruje? jak pomogła klientom? itd. To znacznie lepiej dociera do klienta i zwiększa szansę jego pozyskania.
  • Widoczność w wyszukiwarce Google - Właśnie pisząc artykuły pod kątem słów kluczowych na długi ogon, Twój blog firmowy może zyskiwać coraz lepszą widoczność w Google. Użytkownicy internetu wpisują coraz bardziej konkretne słowa kluczowe, a na nich zyskać widoczność jest znacznie łatwiej, szybciej i taniej niż na frazach ogólnych typu buty, chwilówki, restauracja itd.
  • Google lubi jak strona "żyje" - Prowadząc bloga firmowego pokazujesz Google, że Twoja strona się rozrasta a nie stoi w miejscu. Google takie strony postrzega lepiej niż stojące, niezmieniające wartości słupy (takie strony oczywiście też mogą być wysoko, ale wtedy idzie większy budżet na linkowanie zewnętrzne). Regularne umieszczanie artykułów potrafi zdziałać cuda.

No dobra. Mam nadzieję, że już wiesz dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest ważne. W takim razie jakie artykuły możesz pisać na swoim blogu?

Artykuły pisane dla klientów

W takich artykułach nie trzeba zwracać uwagi na długość, chociaż te minimum 4000 znaków ze spacjami powinno być zachowane. W takich artykułach można dać informację o odbytych szkoleniach, wykonanych realizacjach, ważnych wydarzeniach firmowych itd. Takie artykuły bardziej przypominają aktualności niż blog.

Takie artykuły sugerują, że firma się rozwija. Coś zawsze się w niej dzieje i nie zapowiada się, żeby w najbliższej przyszłości miała zniknąć z rynku. Takie artykuły ułatwiają też znalezienie pracownika czy pozyskanie klienta. Warto więc od czasu do czasu pokazać, że firma "żyje i ma się dobrze" niż tylko koncentrować się na drugim rodzaju artykułów, który też powinien być pisany dla odbiorców ale bardziej pod kątem słów kluczowych.

Artykuły pod kątem słów kluczowych

Właśnie prowadzenie bloga firmowego pod kątem tworzenia artykułów zawierającego wartościowe frazy, otwiera możliwości dotarcia do nowych klientów. Każdy z utworzonych artykułów na blogu to szansa na sprzedaż usług lub produktów, a żeby do takiej osoby dotrzeć trzeba połączyć umiejętność "lekkiego pióra" z optymalizacją treści.

Zresztą bardzo możliwe, że gdyby nie widoczność tego artykułu w wyszukiwarce Google na słowo kluczowe blog firmowy i powiązane frazy, w życiu byś na tego bloga nie trafił. Im więcej takich artykułów napiszesz na swoim blogu firmowym, tym więcej potencjalnych Klientów na niego trafi.

O tym jak wygląda pisanie artykułów zoptymalizowanych pod konkretne słowa kluczowe i wartościowych merytorycznie, można napisać książkę (i trochę już takich książek jest). W recenzji narzędzia do optymalizacji treści Surfer Seo pokazuję jak to wygląda.

Jak prowadzić bloga firmowego

Popatrz w jaki sposób prowadzi bloga Twoja konkurencja. Jeśli oni tego nie robią, to bez problemu znajdziesz blogi firmowe w innych branżach. Wypadałoby jednak napisać coś więcej niż odwołać do szukania odpowiedzi w internecie, więc tak wygląda proces prowadzenia bloga firmowego według mnie:

  • Regularne publikacje - Nie musisz pisać codziennie, a zakładając że mają to być wartościowe merytorycznie artykuły dostosowane pod kątem słów kluczowych, byłoby to bardzo trudne. Lepiej określić harmonogram i się go trzymać. 1 artykuł na dwa tygodnie/miesiąc spokojnie można napisać bez zbytniego przemęczania się.
  • Analiza słów kluczowych - Analizy wykonuję zarówno szukając inspiracji jak i sprawdzeniu czy dany temat artykułu może sprowadzić do mnie ruch z wyników organicznych. Skoro już piszesz, to pisz tak żeby z Google można było do Ciebie trafić.
  • Analiza treści - Gdy już wiesz o czym pisać, musisz wiedzieć jak to napisać żeby nie odbiegać od konkurencji pod względem SEO. Ilość znaków, nagłówków, jakie formatowanie treści, ile obrazków, jaki utworzył tytuł artykułu i opis (metadane title i description) itd. Jest tego trochę, ale warto nad tym przysiąść.
  • Pamiętaj że piszesz dla ludzi a nie robotów Google - Nie lej wody i nie próbuj na siłę umieszczać słów kluczowych w artykule. Jak skończysz pisać i stwierdzisz, że wygląda jakby pisał to pięciolatek, zacznij od nowa lub poszukaj copywritera.

Czy ja mogę prowadzić Twojego bloga firmowego?

Jeżeli chcesz abym tylko prowadził Twój blog firmowy to nie. Prowadzenie bloga firmowego czy dostarczanie sugestii odnośnie tematów i wytycznych treści, jest możliwe wyłącznie jeśli pozycjonuję stronę lub wykonuję audyt SEO.

Naprawdę warto przemyśleć wdrożenie bloga firmowego. Bardzo szybko przekonasz się jaki kryje się w nim potencjał marketingowy. Jeżeli już prowadzisz bloga firmowego, ale nie widzisz z tego żadnych korzyści to mogę wykonać analizę Twoich artykułów i nakierować na właściwy kierunek. Napisz do mnie a zobaczę co da się zrobić.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Prawdziwa historia trzeciego zmartwychwstania mojego biznesu

    Kończy się 2021 rok. Za chwilę minie jedenaście lat od kiedy uprawiam wyjątkowo ekstremalny w Polsce sport. JESTEM PRZEDSIĘBIORCĄ. Przez ten czas moja firma przeszła przez trzy zmartwychwstania po trzech drastycznych spadkach sprzedaży. Zawsze dupsko ratował mi marketing. Myślisz, że to było dawno temu i już o tym zapomniałem? W listopadzie 2020 roku miałem o […]

    Czytaj artykuł
    Franczyza wzmacnia czy osłabia siłę marki?

    "Franczyza to najskuteczniejszy pomysł marketingowy w historii". Tak powiedział kiedyś John Naisbitt, autor wielu publikacji w tym między innymi "Megatrends", która przez dwa lata była na liście bestsellerów "New York Timesa". Czy franczyza to naprawdę taki dynamit dla siły marki? Wielu przedsiębiorców nie chce zarówno zamieniać swojego biznesu we franczyzę jak i działać we franczyzie. […]

    Czytaj artykuł
    Siła marki rośnie czy maleje - jak to zmierzyć w małej firmie?

    Większość przedsiębiorców wie, że chce zbudować silną i rozpoznawalną markę. Natomiast tylko nieliczni sprawdzają czy siła marki rośnie lub maleje z upływem czasu. Dlaczego? Po co w ogóle zaczynać proces budowania wizerunku marki, skoro później ma się w dupie monitorowanie tego działania? Panuje przekonanie, że mierzenie siły marki jest trudną i kosztowną analizą. Wszystko tak […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Strategia błękitnego oceanu

    Długo mi się zeszło z przeczytaniem książki "Strategia błękitnego oceanu". Nie z powodu ilości stron, bo było ich raptem delikatnie ponad 300. To analizy i przemyślenia w trakcie czytania tej książki, zajęły mi ogromną ilość czasu 🙂 . Nie jest to typowa książka o marketingu. "Błękitny ocean" oznacza przestrzeń pozbawioną licznej konkurencji. Nie ma tam […]

    Czytaj artykuł
    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie Warszawa
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)