Agencja marketingowa Warszawa - Którą wybrać?

Agencji marketingowych jest coraz więcej. Od kilku miesięcy obserwuję prawdziwy wysyp firm świadczących usługi marketingowe lub ekspertów, którzy mają tyle wspólnego z marketingiem, co ja z baletem. Dlatego postanowiłem napisać artykuł, który pomoże Ci dokonać wyboru agencji marketingowej z Warszawy.

Piszę ten artykuł, ponieważ na jednej z grup biznesowych ogłosiła się "agencja marketingowa" świadcząca praktycznie wszystkie usługi kwalifikujące się jako marketing internetowy. Po wejściu na ich stronę i wykonaniu krótkiej analizy, byłem przerażony ilością podstawowych błędów optymalizacyjnych, a ta firma ogarnia optymalizację i pozycjonowanie.

Nie zamierzam w tym artykule reklamować mojej firmy RIKONA, a jedynie pomóc osobom, które mają problem z wyborem agencji marketingowej z Warszawy do współpracy. Zresztą, mojej firmy nie określam nawet jako "agencja marketingowa" z wielu powodów.

W każdym większym mieście w Polsce jest mnóstwo agencji marketingowych, ale z racji tego, że sam działam - jeszcze - w Warszawie, skoncentruję się właśnie na tej lokalizacji. Moje wskazówki pomagające wybrać odpowiednią agencję marketingową możesz zastosować w każdej miejscowości.

Jak sprawdzić, czy agencja marketingowa jest profesjonalna?

Wiem, że "dobry szewc chodzi w dziurawych butach". Dużo dobrych agencji marketingowych działa dzięki poleceniom i nie przykładają większej wagi do wyglądu własnej strony internetowej lub jej pozycji w Google, ponieważ i tak mają nadmiar pracy.

Jeśli nikt z Twoich znajomych nie może polecić Ci agencji marketingowej w Warszawie, to niestety (lub stety) musisz ją znaleźć samodzielnie. Na szczęście to nie jest trudne, ponieważ najprostszym i najszybszym sposobem jest wpisanie w Google frazy "Agencja marketingowa Warszawa", co daje ponad czternaście milionów wyników na dzień tworzenia tego artykułu.

agencja marketingowa Warszawa - Wyniki Google
Wyniki na frazę agencja marketingowa Warszawa

Oczywiście nie oznacza to, że w Warszawie działa czternaście milionów agencji marketingowych, ale wybór i tak jest ogromny (32234 firmy zarejestrowane w Warszawie z numerem PKD 73.11.Z - Działalność agencji reklamowych). Z mojego punktu widzenia, przy wyborze agencji marketingowej należy zwrócić uwagę na:

Czy agencja marketingowa, która zajmuje się wszystkim, jest do niczego?

W życiu kieruję się tym samym podejściem, co w biznesie, czyli "nie trzymam wszystkich jajek w jednym koszyku". Jeśli coś pójdzie nie tak, stracę wszystko. W przypadku firm marketingowych należy znaleźć usługę, w której dana agencja marketingowa się specjalizuje.

Oczywiście, może się okazać, że agencja marketingowa będzie świetna we wszystkich usługach marketingowych, a z racji kompleksowej współpracy, ceny będą niższe. Taka agencja powinna mieć dużą ilość specjalistów, ponieważ jedna osoba nie jest w stanie perfekcyjnie zająć się wszystkimi usługami marketingowymi.

Sam nie zajmuję się mailingiem, tworzeniem aplikacji, robieniem filmów reklamowych i wieloma innymi rzeczami. Wyspecjalizowałem się w kilku usługach marketingowych. Nawet nie próbuję umieć wszystkiego, ponieważ szlifowanie obecnych umiejętności wymaga dużo czasu.

Osobiście zalecałbym współpracę z kilkoma agencjami marketingowymi. Jedna powinna odpowiadać za wszystkie procesy związane z pozycjonowaniem (optymalizacja strony, tworzenie nowych treści, pozyskiwanie linków), druga za kampanie sponsorowane na FB i Google, trzecia za tworzenie materiałów wideo, itp.

Najlepiej, aby agencje wiedziały o sobie i informowały o wszystkich istotnych zmianach na stronie, aby nie doszło do nieporozumień lub wzajemnych przeszkadzania sobie w realizacji powierzonych zadań.

Dlaczego warto wybrać agencję marketingową z Warszawy?

Zawsze dobrze jest się spotkać i porozmawiać. Nic nie zastąpi rozmowy w cztery oczy i poznania człowieka reprezentującego firmę, która będzie odpowiedzialna za tak ważną kwestię jak marketing. Spotkanie z firmą działającą na drugim końcu Polski nie będzie takie proste.

Sam ubolewam nad tym, że wielu z moich klientów nawet mnie nie widziało na oczy. W większości przypadków są to klienci z polecenia, a wtedy spotkanie face to face ma mniejsze znaczenie. Jednak spotkanie się i pogadanie przy kawie jest dużo przyjemniejsze niż rozmowa przez telefon czy Skype.

Takie spotkanie na żywo pozwala w krótkim czasie wytłumaczyć osobie, która nie ma wiedzy marketingowej, o co w tym wszystkim chodzi i czego powinna się spodziewać. To, czy agencja marketingowa będzie mówić to, co klient chce usłyszeć i nawijać makaron na uszy, zależy od indywidualnego podejścia firmy.

Nie chodzi o to, żeby co tydzień spotykać się i rozmawiać "o wszystkim i o niczym". W moim przypadku każde spotkanie na żywo jest płatne, nawet jeśli chodzi o rozmowę o ewentualnej współpracy.

Gdyby każde spotkanie z klientem nie było płatne, to zamiast robić to, za co mi klienci płacą, tylko latałbym na spotkania. Moi klienci mają dostęp do tzw. komnaty spotkań biznesowych, gdzie łapiemy się na szybkie i konkretne rozmowy online lub telefonicznie w wybranych terminach. Szybko, konkretnie i na temat.

Którą agencję marketingową z Warszawy polecałbym?

Tak jak pisałem na początku, celem tego artykułu nie jest promocja mojej firmy, i swojej nie zamierzam tutaj polecać. Pokażę, które agencje reklamowe zrobiły na mnie największe wrażenie, sugerując się poniższymi wytycznymi (jeśli lokalizacja nie ma dla Ciebie znaczenia, tutaj znajdują się agencje marketingowe z całej Polski):

  • Jakość strony internetowej - szybkość wczytywania, wizualny efekt, oryginalność, poprawny układ strony internetowej, brak rażących błędów w optymalizacji, jakość artykułów na blogu.
  • Widoczność strony w Google - sprawdzam (pod warunkiem, że firma świadczy pozycjonowanie) jak wyglądają jej pozycje w wynikach organicznych wyszukiwarki Google.
  • Realizacje firmy - sprawdzam jej ostatnie realizacje i czy przyłożyła się do swojej pracy.

Mógłbym to jeszcze rozbudować o cenę za usługi i czas reakcji na kontakt drogą email. Nie chcę jednak zabierać firmom czasu, który mogą przeznaczyć na bardziej opłacalne działania niż odpowiadanie osobie, która nie zostanie ich klientem.

Oto lista agencji marketingowych Warszawa, którą polecam:

strategiawbiznes.pl - Usługi marketingowe All-in-one

To agencja marketingowa, która zajmie się wszystkim, co potrzebne do perfekcyjnego działania Twojego biznesu. Wyniki, jakie osiągają dla swoich klientów, robią niesamowite wrażenie. Ich raporty składają się w 80% z liczb, co bardzo mi się podoba i świadczy o wysokiej jakości wykonywanych usług.

Vreego.com - Kompleksowe usługi marketingowe

agencja marketingowa Vreego

To profesjonalna agencja marketingowa, która specjalizuje się w tworzeniu stron internetowych i sklepów internetowych. Mają bardzo wysoką jakość i przejrzystość kodu, dzięki czemu witryny są bardzo szybkie. Tworzą strony w oparciu o własny system CMS, dostosowując funkcjonalność pod specyfikę danej strony internetowej. Ich portfolio zrobiło na mnie wrażenie.

SafiStudio.pl - Rozbudowane strony internetowe i aplikacje

Znam właściciela tej agencji marketingowej prywatnie. Gdy zgłasza się do mnie klient oczekujący mocno rozbudowanej strony internetowej z licznymi dedykowanymi rozwiązaniami czy aplikacjami mobilnymi, to od razu kieruję go do tej agencji marketingowej. Jest to jedyna agencja marketingowa, którą znam osobiście, więc możesz traktować to jako rekomendację z polecenia.

Kontaktując się z Safi Studio, powiedz/napisz, że polecił Cię Kocur Marketingu Michał. Otrzymasz lepsze warunki współpracy..

Nakatomi.pl - Kompleksowe usługi marketingowe

Ta agencja marketingowa zajmuje aż dwa miejsca w top 10 na frazę "agencja marketingowa Warszawa" - Pełen respekt i żółwik za taki wynik. Blog prowadzą dopiero od czerwca 2020 roku, ale publikują wiele interesujących artykułów (ciekawostka: wszystkie artykuły piszą kobiety). Ilość usług, które oferują, trochę mnie przeraża, ale to nie mała agencja marketingowa i współpracuje z ogromną ilością znanych marek. Wszystko wygląda bardzo profesjonalnie.

Owocni.pl - Innowacyjna agencja marketingowa ze strategicznym podejściem do biznesu

owocni

Agencja marketingowa OWOCNI.PL jest bardzo znana w branży. Stawiają ogromny nacisk na budowanie wizerunku marki (co widać nawet po ich stronie internetowej). Nie świadczą kompleksowych usług marketingowych, ale jeśli chodzi o copywriting, strategię lub branding, to nie mają sobie równych. Siedziba firmy mieści się w Gdyni, ale mają swojego przedstawiciela w Warszawie, więc można szybko umówić się na spotkanie.

Mógłbym tutaj wymienić 50 agencji marketingowych z Warszawy, ale wydaje mi się, że nie potrzeba więcej niż widzisz powyżej. Przejrzałem około 100 witryn i właśnie te, według mnie, zasługują na wyróżnienie.

Dlaczego agencje marketingowe z innych miast chcą być widoczne w Warszawie?

Pieniądze? Prestiż? Dbanie o wizerunek marki? Powody mogą być różne, ale fakt jest taki, że widoczność w Google na słowo kluczowe "agencja marketingowa Warszawa" pozwala dotrzeć do klientów. Nawet jeśli dana agencja nie ma fizycznej siedziby w Warszawie, to nie jest to przeszkoda, której nie da się obejść.

Do mnie też zgłaszają się klienci z całej Polski, a nie tylko z Warszawy. Można zawsze złapać się na rozmowę online i wszystko ustalić jak podczas tradycyjnego spotkania na żywo.

Według narzędzia do analizy słów kluczowych, Senuto, średnia miesięczna liczba osób wpisujących w Google "Agencja marketingowa Warszawa" wynosi 480. Jest to na tyle dużo, że warto powalczyć o "kawałek tortu dla siebie" bez względu na to, czy ma się siedzibę firmy w Warszawie czy nie.

Dlaczego nie polecam firmy RIKONA, mimo że działam w Warszawie?

  • Po pierwsze: byłoby to mocno naciągane, bo logiczne jest, że każda firma poleca swoje usługi bądź produkty.
  • Po drugie: RIKONA nie jest i nigdy nie będzie agencją marketingową. Mały zespół specjalistów i ograniczona liczba pozyskiwanych klientów pozwala mi "nie zatracić się" i czerpać radość z tego, co robimy.
  • Po trzecie: agencja marketingowa obsługuje już przeważnie duże firmy i projekty z wyższej półki. To nie jest żadne wyzwanie, ogarnąć marketingowo dużą korporację 🙂 Pomóc w budowaniu marki od zera, pomóc jej urosnąć właśnie do takiego "korporacyjnego" poziomu, to jest dopiero świetna zabawa.

Powyższe agencje są moim zdaniem bardzo dobre. Jeżeli sądzisz inaczej, napisz do mnie, a zweryfikuję, czy dalej mogą być przeze mnie polecane. GWARANTUJĘ ANONIMOWOŚĆ, więc nie bój się napisać do mnie. To ważne, żeby każda agencja marketingowa, którą polecam, była profesjonalna.

Aktualizacja 10 kwiecień 2023

Nie doszła żadna nowa agencja marketingowa z Warszawy do listy. Żadna też nie odeszła z rankingu. Być może pora odświeżyć listę? Dodać trochę ”świeżości”? Jak znasz agencję marketingową działającą w Warszawie, to pamiętaj, żeby się ze mną skontaktować 🙂 .

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej
Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?
”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left