logo-lembicz

Agencja marketingowa Warszawa - Którą wybrać?

Agencji marketingowych jest coraz więcej. Od kilku miesięcy obserwuję prawdziwy wysyp firm świadczących usługi marketingowe czy ekspertów mających tyle wspólnego z marketingiem co ja z baletem. Dlatego postanowiłem napisać artykuł, który pomoże Ci dokonać wyboru przy szukaniu agencji marketingowej z Warszawy.

Piszę ten artykuł ponieważ na jednej z grup biznesowych ogłosiła się "agencja marketingowa" świadcząca praktycznie wszystkie usługi kwalifikowane jako marketing internetowy. Po wejściu na ich stronę i wykonaniu krótkiej analizy, byłem przerażony podstawową ilością błędów optymalizacyjnych, a ta firma świadczy optymalizację i pozycjonowanie.

Nie zamierzam w tym artykule reklamować mojej firmy RIKONA, a jedynie pomóc osobom mającym problem z wyborem agencji marketingowej z Warszawy do współpracy. Zresztą mojej firmie daleko pod każdym względem, do określenia "agencja marketingowa" z wielu powodów.

W każdym większym mieście w Polsce jest mnóstwo agencji marketingowych, ale z racji że sam działam - jeszcze - w Warszawie, to skoncentruję się właśnie na tej lokalizacji. Moje wskazówki pomagające wybrać odpowiednią agencję marketingową możesz zastosować w każdej miejscowości

Jak sprawdzić czy agencja marketingowa jest profesjonalna?

Wiem, że "dobry szewc w dziurawych butach chodzi". Dużo dobrych agencji marketingowych działa dzięki poleceniom, i nie przywiązują większej uwagi do wyglądu własnej strony internetowej czy jej widoczności w Google, bo i tak mają nadmiar roboty.

Jeżeli nikt z Twoich znajomych nie może polecić Ci agencji marketingowej w Warszawie, to niestety (albo stety) musisz samemu ją znaleźć. Akurat nie jest to nic skomplikowanego, bo najprościej i najszybciej wpisać w Google "Agencja marketingowa Warszawa" i już masz ponad czternaście milionów wyników na dzień tworzenia tego artykułu.

agencja marketingowa Warszawa - Wyniki Google

Nie oznacza to oczywiście że w Warszawie działa czternaście milionów agencji marketingowych, ale i tak wybór jest ogromny (32234 firmy zarejestrowane w Warszawie z numerem PKD 73.11.Z - Działalność agencji reklamowych). To na co moim zdaniem powinno zwrócić się uwagę przy wyborze agencji marketingowych to:

Czy agencja marketingowa od wszystkiego jest do niczego?

W życiu kieruję się tym samym podejściem co w biznesie, czyli "Nie trzymam wszystkich jajek w jednym koszyku". Jeżeli coś pójdzie nie tak, to stracę wszystko. W przypadki firm marketingowych, trzeba znaleźć usługę w której dana agencja jest najlepsza i tym właśnie ma się zająć.

Może oczywiście się okazać, że agencja marketingowa będzie świetna we wszystkich usługach marketingowych, a z racji kompleksowej współpracy, ceny będą niższe. Taka agencja powinna mieć dużą ilość specjalistów, bo nie ma możliwości by jedna osoba do perfekcji ogarniała wszystkie usługi w marketingu.

Sam nie świadczę mailingu, tworzenia aplikacji, robienia filmów reklamowych i wielu innych rzeczy. Wyspecjalizowałem się w kilku usługach marketingowych. Nawet nie próbuję umieć wszystkiego, bo dużo czasu zajmuje mi szlifowanie obecnych umiejętności.

Osobiście zalecałbym współpracować z kilkoma agencjami marketingowymi. Jedna niech odpowiada za wszystkie procesy związane z pozycjononowaniem (optymalizacja strony, tworzenie nowych treści, pozyskiwanie linków), druga za kampanie sponsorowane FB i Google, trzecia za tworzenie materiałów wideo itd. . Najlepiej żeby agencje wiedziały o sobie i informowały o wszystkich istotnych zmianach na stronie, żeby nie doszło do nieporozumień czy wzajemnym przeszkadzaniu sobie w realizacji powierzonych zadań.

Dlaczego powinno się wybrać agencję marketingową z Warszawy?

Zawsze dobrze jest się spotkać i porozmawiać. Nic nie zastąpi rozmowy w cztery oczy i poznanie człowieka reprezentującego firmę, która ma być odpowiedzialna za tak istotną kwestię jak marketing. Spotkanie z firmą działającą na drugim końcu Polski nie będzie takie proste.

Sam ubolewam nad tym, że wielu z moich klientów nawet nie widziałem na oczy. W większości przypadków są to klienci z polecenia, a wtedy spotkanie face to face ma mniejsze znaczenie. Jednak spotkać się i pogadać przy kawie jest dużo przyjemniejsze niż rozmowa przez telefon czy Skype.

Takie spotkanie na żywo pozwala w krótkim czasie wytłumaczyć osobie bez wiedzy marketingowej, o co w tym wszystkim chodzi i czego powinno się spodziewać. To czy agencja marketingowa będzie nawijać makaron na uszy i mówić to co klient chce usłyszeć, zależy od indywidualnego podejścia firmy.

Nie chodzi o to, żeby co tydzień spotykać się i rozmawiać "o wszystkim i o niczym". Każde takie spotkanie po rozpoczęciu współpracy jest w moim przypadku dodatkowo płatne lub o daną kwotę zostaje zmniejszony budżet na działania marketingowe.

Gdyby każde spotkanie z klientem nie było płatne, to zamiast robić to za co mi klienci płacą bym tylko latał po spotkaniach. Tak to spotkania z klientami z Warszawy i okolic, zawsze bardzo dużo wnoszą do kolejnych działań marketingowych i obie strony są z takich spotkań zadowolone.

Którą agencję marketingową z Warszawy bym polecał

Tak jak pisałem na początku, celem tego artykułu nie jest promocja mojej firmy i swojej nie zamierzam tutaj polecać. Pokażę, które agencje reklamowe zrobiły na mnie największe wrażenie sugerując się poniższymi wytycznymi(Jeżeli lokalizacja nie ma dla Ciebie znaczenia, to tutaj znajdują się agencje marketingowe z całej Polski):

  • Jakość strony internetowej - Szybkość wczytywania, wizualny efekt, oryginalność, poprawny układ strony internetowej, brak rażących błędów w optymalizacji, jakość artykułów na blogu.
  • Widoczność strony w Google - Sprawdzam (pod warunkiem że firma świadczy pozycjonowanie) jak wyglądają jej same pozycje w wynikach organicznych wyszukiwarki Google.
  • Realizacje firmy - Sprawdzam jej ostatnie realizacje i czy przyłożyli się do swojej pracy.

Mógłbym to jeszcze rozbudować o cenę za usługi i czas reakcji na kontakt drogą email. Nie chcę jednak zabierać firmą czasu który mogą przeznaczyć na bardziej owocne działania niż odpowiadanie osobie, która nie zostanie ich klientem.

strategiawbiznes.pl - Usługi marketingowe All-in-one

Agencja marketingowa która od A do Z zajmie się wszystkim czego potrzebujesz, żeby Twój biznes działał perfekcyjnie jak szwajcarski zegarek. Wyniki jakie osiągają dla swoich klientów robią niesamowite wrażenie. Ich raporty składają się w 80% z liczb, co bardzo mi się podoba i świadczy o wysokiej jakości wykonywanych usług.

Vreego.com - Kompleksowe usługi marketingowe

agencja marketingowa Vreego

Profesjonalna agencja marketingowa specjalizująca się w tworzeniu stron www i sklepów internetowych (bardzo wysoka jakość i przejrzystość kodu, dzięki czemu witryny są bardzo szybkie). Tworzą strony w oparciu o własny system CMS, dostosowując funkcjonalność pod specyfikę danej strony internetowej. Przyznaję, że ich portfolio robi wrażenie. Gołym okiem widać, że profesjonalnie realizuję wszystkie usługi marketingowe i są one na bardzo wysokim poziomie.

SafiStudio.pl - Rozbudowane strony internetowe i aplikacje

Znam właściciela tej agencji marketingowej prywatnie. Gdy zgłasza się do mnie klient oczekujący mocno rozbudowanej strony internetowej z licznymi dedykowanymi rozwiązaniami czy aplikacjami mobilnymi to od razu kieruję go do tej agencji marketingowej. Jest to jedyna agencja marketingowa którą znam osobiście, więc możesz to traktować jako rekomendację z polecenia.

Kontaktując się z Safi Studio powiedz/napisz, że agencję polecił Lembicz Michał. Otrzymasz lepsze warunki współpracy.

Nakatomi.pl - Kompleksowe usługi marketingowe

Ta agencja marketingowa zajmuje aż dwa miejsca w top 10 na frazę agencja marketingowa Warszawa - Szacuneczek ode mnie. Bloga prowadzą dopiero od czerwca 2020 roku, ale ostro cisną z publikacjami i całkiem dobrze się czyta (ciekawostka: wszystkie artykuły piszą kobiety). Ilość usług mnie trochę przeraża, ale nie jest to mała agencja marketingowa i współpracuje z ogromną ilością znanych marek. Wszystko wygląda super PRO.

Owocni.pl - Innowacyjna agencja marketingowa ze strategicznym podejściem do biznesu

owocni

Agencja marketingowa OWOCNI.PL jest bardzo znana w branży. Ogromny nacisk stawiają na budowanie wizerunku marki (co zresztą widać nawet po ich stronie internetowej). Nie świadczą kompleksowych usług marketingowych, ale jeżeli chodzi o copywriting, strategię czy branding to nie mają sobie równych. Siedziba firmy mieści się w Gdyni, ale mają w Warszawie swojego przedstawiciela, więc można bez problemu szybko umówić się na spotkanie.

Mógłbym tutaj zamieścić i 50 agencji marketingowych z Warszawy, ale wydaje mi się że więcej nie trzeba? Przejrzałem koło 100 witryn i te według mnie zasługują na wyróżnienie. Bardzo dużo firm jest widocznych w lokalizacji "Warszawa" mimo że nie mają w tej miejscowości biura.

Dlaczego agencje marketingowe z innych miast chcą być widoczne na Warszawę

Oczywiście dla pieniędzy, a agencje marketingowe zarabiają je dzięki klientom. Wiele agencji marketingowych chce być widoczne nie tylko w lokalizacji w której posiadają biuro, ale - najlepiej - w każdej większej miejscowości w Polsce.

Bardzo dużo usług marketingowych można wykonywać online bez fizycznego kontaktu z klientem. Wyszukiwarka Google jest jednym ze źródeł pozyskiwania klientów, a usługa która umożliwia pozyskanie wysokich pozycji w wynikach organicznych, określa się jako pozycjonowanie stron internetowych

Akurat mi nie zależy na widoczności lokalnej w innych miejscowościach poza Warszawą i okolicy (tak do max 100 km, żeby spotkanie z klientem było możliwe). Mam klientów z całej Polski, ale zawdzięczam to widoczności na frazy ogólne a nie lokalne. Jak ktoś już szuka agencji marketingowej z Warszawy to zakładam, że chciałby mieć możliwość fizycznego spotkania i porozmawiania o współpracy.

Według narzędzia do analizy słów kluczowych Senuto. Średnia miesięczna liczba osób wpisująca w Google agencja marketingowa Warszawa wynosi 480. Jest to na tyle dużo, że warto powalczyć o "kawałek tortu dla siebie" bez względu czy się ma siedzibę firmy w Warszawie czy nie.

Dlaczego nie polecam firmy RIKONA, mimo że działam w Warszawie?

Po pierwsze: Byłoby to mocno naciągane, bo logiczne że każda firma poleca swoje usługi bądź produkty. Po drugie: Moja firma nie jest i nigdy nie będzie agencją marketingową. Mały zespół kocurów marketingu i ograniczona liczba pozyskiwanych klientów pozwala mi "nie zatracić się" i czerpać radochę z tego co robię.

Po trzecie: Agencja marketingowa obsługuje już przeważnie duże firmy i projekty z wyższej półki. To nie jest żadnym wyzwaniem, ogarnąć marketingowo dużą korporację 🙂 Pomóc w budowaniu marki od zera, pomóc jej urosnąć właśnie do takiego "korporacyjnego" poziomu, to jest dopiero świetna zabawa.

Powyższe agencje są moim zdaniem bardzo dobre. Jeżeli sądzisz inaczej to napisz do mnie, a zweryfikuję czy dalej mogą być przeze mnie polecane. GWARANTUJĘ BEZSTRONNOŚĆ więc nie bój się do mnie napisać, a to ważne żeby każda agencja marketingowa, którą polecam była profesjonalna.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł
    Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

    Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości. Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł
    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)